عباس حلواییزاده گفت: امسال حدودا ۲۲۵ هزار تن آسفالت برای بهسازی روکش آسفالت در شهر پیش بینی شده است که شامل مناطق هشتگانه و پروژههای شاخص میشود.
معاون فنی عمرانی شهرداری قم با اشاره به چالشهای توزیع آسفالت در شهر افزود: سال ۹۹ قیمت هر تن قیر حدود دو میلیون تومان بود که به ۱۷ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است. این موضوع موجب شد در سال ۱۴۰۱ نتوانیم به عدد مطلوب در تناژ آسفالت برسیم، اما در سال ۱۴۰۲ با افزایش بودجه در نظر داریم جهشی در این زمینه ایجاد کنیم.
حلوایی زاده افزود: این نرم افزار بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، اولویتبندی آسفالت را انجام داده و همزمان رصد با دوربین و بازدید میدانی نیز انجام میشود.
معاون فنی عمرانی شهرداری قم با اشاره به استفاده از سیستم مدیریت روسازی راهها برای توزیع صحیح آسفالت در معابر شهر قم ادامه داد: با این روش، کار توزیع آسفالت قائم به شخص نبوده و به صورت سیستمی و بر اساس اسکن مشکلات روسازی آسفالت در معابر مختلف صورت میگیرد.
به گفته حلواییزاده، این کار سال ۱۴۰۱ برای معابر اصلی با عرض بیش از ۱۶ متر انجام شد و امسال معابر فرعی نیز انجام میشود.
معاون فنی عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه مسئله مهم در استفاده از این نرم افزار بروزرسانی آن است عنوان کرد: وقتی ترمیم روکش انجام میشود باید بروزرسانی انجام شود تا اولویتها هم بروز شود.
معاون فنی عمرانی شهرداری قم گفت: همچنین مجوزهای حفاری که برای شرکتهای زیرساختی صادر میشود از آنجا که در معابر خرابی ایجاد میکند، باید در نرم افزار بارگذاری شود. با بروز رسانی این وقایع میتوانیم به یک مدیریت پایدار در روند بهسازی آسفالت معابر دست پیدا کنیم.
او با اشاره به اینکه کیفیت آسفالت شهرداری قم در کشور رتبه برتر را دارد افزود: در این زمینه به نوعی حساسیت به خرج دادهایم که دچار کمتر خرابی شویم.
حلوایی زاده ادامه داد: در گذشته کمی در مسئله زیرسازی آسفالت نقص داشتیم که در این زمینه نیز تحولاتی ایجاد کردیم چرا که اگر زیرسازی آسفالت با کیفیت نباشد، با بهترین نوع آسفالت هم به مشکل خواهیم خورد.
معاون فنی عمرانی شهرداری قم بیان کرد: مسئله دیگر ایجاد هماهنگی با شرکتهای زیربنایی است تا معابری که به تازگی آسفالت میشود، مورد حفاری قرار نگیرد. تلاش کردیم اقدامات خودمان را با بودجه شرکتهای زیرساختی هماهنگ کرده و با انعطاف پذیری و اطلاع رسانی به موقع، مانع از اتلاف سرمایه در روسازی معابر شویم.
معاون فنی عمرانی شهرداری قم گفت: زمانی که تمام زیرساختهای شهر تکمیل شود و در عین حال دیگر توسعه شهری نداشته باشیم، نیاز ما به آسفالت به مرور کاهش مییابد، اما تا زمانی که توسعه شهری داریم، باید به صورت مستمر این اقدامات را انجام دهیم.