صدور بیش از ۱۱۰۰ گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل

معاون ارزیابی انطباق استاندارد استان اردبیل از صدور بیش از ۱۱۰۰ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در سال گذشته خبر داد.

حسنعلی حسین‌پور، معاون ارزیابی انطباق استاندارد استان اردبیل  با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران بر کلیه کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد، اظهار کرد: در سال۱۴۰۱، تعداد هزارو ۱۸۸ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان اردبیل صادر شده است.

وی افزود: ۱۸۴ فقره از این گواهینامه‌ها از نوع ارزیابی انطباق کالا‌های صادراتی و ۱۰۰۴ فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالا‌های وارداتی بوده و نسبت به برنامه عملیاتی پیش‌بینی شده به ترتیب ۱۷۵درصد در گواهینامه‌های صادراتی و ۳۹۶درصد در گواهینامه‌های وارداتی رشد عملکرد داشته‌ایم.

حسین‌پور ادامه داد: بیش‌ترین اقلام صادراتی در سال جاری شامل خرما، کشمش، سنگ‌های ساختمانی، رویه درب، ماسه سیلیسی بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره‌کل و کارشناسان آزمایشگاه‌های همکار تأییدصلاحیت‌شده، به مقصد کشور‌های روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

وی تصریح کرد: بیشتر اقلام وارداتی نیز شامل کامیون کشنده، تخته چندلایه، کاغذ دکوراتیو، شیرآلات صنعتی و... بوده است.

معاون ارزیابی انطباق استاندارد استان اردبیل با بیان این‌که کنترل کیفی کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالا‌های نامرغوب به‌منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار‌های بین‌المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: کنترل کیفیت کالا‌های وارداتی مشمول استاندارد اجباری به‌منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالا‌های نامرغوب خارجی نیز جزو وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.