نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد وزارت صمت در دولت سیزدهم در حوزه های مختلف همچون رشد مبادلات تجاری و صادرات غیرنفتی مثبت بوده است.  

بهروز محبی در خصوص عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم، اظهار داشت: آمار بخش صنعت در دولت سیزدهم رشد خوبی داشته است اما این حرکت باید شتاب بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به رشد بخش صنعت کشور در سال گذشته، تصریح کرد: فعالیت ها و اقدامات دولت در حوزه صنعت مثبت بوده که استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و رشد قابل توجه مبادلات تجاری و تراز مثبت صادرات غیرنفتی در طول سال گذشته برخی از این موارد بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: البته با توجه به شعار سال و تاکید رهبر انقلاب بر «مهار تورم و رشد تولید» انتظار می رود امسال در حوزه تولید اتفاقات بزرگی رخ دهد و با صادرات هدفمند، ارزآوری بیشتری نصیب کشور شود.

محبی با بیان اینکه در ردیف استیضاح کنندگان وزیر صمت نیستم، افزود: موضوع استیضاح وزیر صنعت به عنوان استفاده از حق قانونی نمایندگان مجلس مطرح است، اما به طور یقین با پاسخ ها و روشنگری های فاطمی امین، نکات و مسایل زیادی برای نمایندگان روشن خواهد شد.

حرکت صنعت خودرو به لحاظ تولید رو به جلو است

وی با یادآوری اینکه موضوع خودرو محور اصلی استیضاح فاطمی امین است، این موضوع را یادآور شد که وزارت صمت به تنهایی متولی حوزه خودرو نیست.

محبی افزود: شورای رقابت مرجع چگونگی قیمت گذاری خودرو است و باید نظارت های جدی در این حوزه رخ دهد که با افزایش تولید خودرو و نیز واردات خودروهای کارکرده و دست‌دوم تعادل‌بخشی در بازار خودرو رخ دهد.

محبی ادامه داد: همچنین باید با عمل به تعهدات در طرح یکپارچه تخصیص خودرو بدون قرعه کشی به ۹۰۰ هزار متقاضی، ذائقه و کام مردم شیرین شود.

این نماینده مجلس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و انسجام قوا برای حل مشکلات کشور گفت: باید تمامی مسوولان و قوای سه گانه با انسجام بیشتر برای حل مشکلات مردم اهتمام داشته و علاوه بر ادای تکلیف، حل مسائل فراقوه ای دیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.