با گذشت یک ماه از سال هنوز فایل بسیاری از مشاوران املاک برای بازار اجاره مسکن کامل نشده و به نظر می رسد که بازار اجاره همچنان در کما باشد.

 با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و نزدیک شدن به فصل اجاره، بسیاری از مستاجران در پی جابجایی هستند و از طریق مشاوران املاک به دنبال واحد مسکونی مناسب بودجه خود می گردند.

طبق بررسی های صورت گرفته در حال حاضر بازار اجاره مسکن هنوز چندان داغ نشده و بسیاری از متقاضیان اعلام کرده اند که تعداد فایل های اجاره در بازار کاهش یافته و هنوز مالکان واحدهای خود را برای اجاره ارائه نکرده اند.

هنوز فایل اجاره در مشاوران املاک کامل نشده است 

در همین رابطه غلامی یکی از مشاوران املاک به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امسال برخلاف سال های گذشته هنوز ملکی برای اجاره به ما معرفی نشده و با وجود گذشت یک ماه از سال  هر مستاجری که مراجعه می کند ما فایل های پارسال را معرفی می کنیم.

او می‌گوید: مالکان اعلام می کنند که منتظر هستیم تکلیف بازار مشخص شود و قیمت ها به ثباتی برسد تا بتوانیم برای آن اجاره در نظر بگیریم. 

همچنین خاقانی یکی دیگر از مشاوران املاک در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: فعالیت بازار اجاره امسال هنوز شروع نشده و گویی همچنان در کما به سر می برد. بسیاری از متقاضیان هم منتظر هستند تا شرایط این بازار برای اجاره مشخص شود .

او ادامه داد: ولی به نظر می رسد با تمهیداتی که دولت امسال به کار گرفته بازار اجاره بر خلاف سال های گذشته افزایش قیمت چندانی نداشته باشد. 

طرح ساماندهی بازار اجاره به مجلس می رود

در همین خصوص اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه برای بازار اجاره بها طرح بزرگی در مجلس مطرح است که مانند ساماندهی بازار مسکن این هفته وارد صحن مجلس می شود گفت: در این طرح سعی داریم با اعمال سیاست‌های تشویقی و تنبیهی بتوانیم مانع سوداگری در بازار اجاره مسکن شویم.

او ادامه داد: با سیاست هایی که مجلس در این حوزه به کار گرفته است به زودی بازار مسکن جان تازه ای می گیرد که نتایج آن تا یکی دو سال آینده مشخص می شود.

شاکری بیان کرد: در این طرح دو بحث مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه مطرح می شود که البته تعدادی از مواد آن تصویب شده و همین موارد هم می تواند از سوداگری در زمین و مسکن جلوگیری کند.

یکی دیگر از اقداماتی که دولت برای حوزه بازار اجاره مسکن  انجام داده، تسهیلات ودیعه مسکن است که امسال بسیاری از متقاضیان تصور می کردند تغييراتی در آن رخ دهد اما این تسهیلات بدون تغییر نسبت به سال گذشته تمدید شد؛ مستاجران تهرانی می توانند تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کنند اما میزان نرخ بازپرداخت آن مشخص نیست که  ۱۸ درصد است یا ۲۳ درصد؛ در این زمینه هنوز وزارت راه وشهرسازی نرخی را اعلام نکرده است‌.

پیشنهاد افزایش تسهیلات ودیعه مسکن را داده ایم

علی فرنام کارشناس مرکز پژوهش های مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: تسهیلات ودیعه مسکن امسال همانند تسهیلات سال گذشته است که البته ما برای نرخ تسهیلات امسال پیشنهاد رشد ۵۰ درصدی را با توجه به نرخ تورم داده بودیم که هنوز تصویب نشده اما همین میزان تسهیلات هم برای مستاجران می تواند یک نقطه امیدی باشد که امسال جابجا نشوند.

او ادامه داد: منابع لازم برای پرداخت این تسهیلات در بانک ها دیده شده و بانک ها نباید مانند سال گذشته متقاضیان را برای پرداخت تسهیلات اذیت کنند.

 بازار اجاره یکی از مهم ترین بازارهای اقتصادی کشور به شمار می رود که بخش زیادی از جامعه را در برمی گیرد بنابراین در این حوزه دولت باید تمهیدات لازم برای تقویت بازار از جمله اخذ مالیات از خانه های خالی را در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد بهبود شرایط مستاجران باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تمان بدبختی مردم ایران از حکمراناتگن بی تدبیر میباشد
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بازار که کلا راکده خرید فروشی نیست کلانشهرها داغون آمار اتحادیه کلانشهر بزرگ برخی ماه ها آمار خرید وفروش خنده داره هیچ دهه اینطور نبوده جمعیت هم رشدش داره منفی میشه فعلا مسکن خودرو نخرید تا۱۰ سال سودی داره به علت جمعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
نظرت رو نشان بدهید هر کدوم به نفع اتون نیست نمی گذترید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
احمد نژاد اگر این مسکن مهر را نمی ساخت الان مردم باید در چادر زندگی میکردند به 49 میلیون مردم سهام عدالت داد این دولت یکبار میگه متولدین 1400 بعد میگه متولدین 1401 به مردم دروغ نگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
همش‌دروغ‌سهام‌یک‌میلیونی‌متولد۱۴۰۰‌چی‌شد‌دولت‌دورغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
کاش طرح کنترل قیمت فروش مسکن هم به مجلس می رفت
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۴:۱۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ایران عزیز ما می‌باید برای ساخت و ساز بهتر و بیشتر و رشد و پیشرفت همه شهرها بسمت داشتن استانهایی کوچکتر و توانمند تر و حرکت بسمت داشتن دویست و یا بین صد تا دویست استان حرکت کند و گوشه گوشه ایران عزیز می‌باید کارگاه سازندگی و ساخت و ساز و پیشرفت و دارای شهرها و استانهایی فراوان و پیشرفته تر شود و یقینا تعداد استانها می‌باید به چندین برابر افزایش یابند
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی پبدنی
۱۴:۰۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بجای چهار استان ساحلی جنوبی میبایست بیست استان ساحلی در سواحل طلایی جنوبیمان داشته باشیم مخصوصا سواحل اقیانوسیمان
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۴:۰۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دوستان همه چی ۱۰ برابر شده چرا توقع دارید اجاره بها فقط ۲۰ درصد بره بالا؟!
حالتون خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
وام با سود ۲۳ درصد حوزه مسکن اون هم در بافت فرسوده را کی می خواهد جمع کنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تا موقعی که مثل تنوره همینه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۳:۴۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید به سمت معماری ایرانی و اسلامی و شهرهای ویلاسازی و ساخت و ساز فراوان و شهرهای ساحلی در بنادر جنوب بود و استانها در جنوب هم می‌باید به گونه طولی در خشکی و سرزمین اصلی تقسیم شوند نه در طول سواحل یعنی بجای چهار استان ساحلی در جنوب می‌باید ده یا نزدیک به بیست استان ساحلی داشت
این تقسیم بندی استانها راهکاری میتواند برای ساخت و سازهای بیشتر و افزایش شهرهای توانمند تر و شیکتر و در نتیجه مهاجر پذیر و آبادتر و نه مهاجر فرست شوند
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۳:۳۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید بفکر ساخت شهرهای طولی و ویلایی بود
همچون شهر طولی در آزادراه صد کیلومتری خلیج فارس از اهواز تا ماهشهر مسیری بندری و تجاری و ترانزیتی و کوتاهترین مسیر و یا تهران فرودگاه امام یا تهران دماوند و....
اینگونه هم رفاه و هم آلودگی‌های شهری و هم خطرات طبیعی زلزله و ....کاهش می‌یابند ضمن اینکه قسمت شهرهای خوب و با پدافند غیرعامل میرویم
داشتن پایتخت و تهران طولی بهتر از تهران عمودی و بر روی گسلهای نابودگر و اژدهای خفته زلزله است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
همین شلوغ کاری رسانه ای شما خودش بیشترین علت گرون شدن اجاره وقیمت ملک هست تا همین لحظه هیچ کس حواسش نبود شما گوش همه رو تیز کردین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
فعلا از بس داغه که ملتو سوزونده
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۰۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خخخخخخخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخ
Singapore
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مسئول محترم از یک هفته اخیر دو نفر از اقوام جا به جا شدن
به دلیل دوبل شدن اجاره
یعنی حاظر نیستید یک بار بازدید میدانی داشته باشید که مردم درک کنید
واقعا از این دولت ناامید هستیم و هر روز به همه فشار میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه صاحب ملک فکر میکنه باید معادل تورم به کرایه اضافه کنه ، حال اینکه هر سال ارزش خونش داره دوبرابر میشه و مستاجر بی چاره هر ماه کلی پول میده تازه مراقبه خونه متروکه نشه، به خدا من ملکی رو رفتم دیدم برای اجاره که حتی به درد دامداری نمی خوره، لعنت له مسولین بی کفایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
لعنت به تمام مسئولینی که فقط به فکر منافع خودشان هستند، هر چی مسئول بی لیاقت و بی کفایت هست باید از گردونه خارج بشن ،شاید تهش ده تا مسئول خوب و امین پیدا شد . نمونه اش نماینده ی مجلسی که نگذاشت مالیات بر خانه های خالی به تصویب برسه، چرا ؟ چون هر کدومشون صاحب ۱۰۰ تا وبیشتر آپارتمان و واحد مجلل هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا پدر مادر مالکین منصف رو بیامرزه بر پدر مادر مالک بی انصاف لعنت نه لعنتا لعنت..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بر پدر مادر هرچی مالک بی انصافه لعنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه با حرف زدن بلدن اظهار نظر کنن بگن راه حل مشکل کجاست ولی وقتی نوبت خودشون میشه مثلا برای اینکه خونه یا مغازه خودشونو اجاره بدن قیمت روز دلار و اجناس و هزینه هاشونو خوب بلدن حساب کنن و همه رو بریزن رو دوش مستاجر برن خونه بشینن استراحت خوب مستاجر هست باید اجاره سنگین رو پرداخت کنه در حالی که خونه یا مغازه رو به قیمت یک ماه اجاره قبلا خریداری کردن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خانه 50 متری که سال گذشته اجاره اش 5 میلیون و پول پیشش 100 میلیون بود : امسال شده 10 میلیون و پول پیشش 300 میلیون..وای بر احوال اشخاصی که خانه ندارند و مستاجر هستند.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۲۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام باشگاه خبرنگاران جوان عزیز ،
صبح بخیر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
من خودم موجرم یک مغازه و یک خانه امسال سعی کردم اجاره را به کمترین حد افزایش بدم اما واقعا همه چیز چند برابر شده و ارزش پول آمده پایین و مبلغ اجاره که میگیرم در حد تورم نیست ....اما باز هم خدا راشکر..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تیتر انقدر جذاب تنور اجاره هنوز داغ نشده مردم از تنور خرید مسکن رسیدن به تنور اجاره مسکن.همه را صاحب خانه میکنیم
France
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظر من پول اجاره بهای گرانی که موجر ها میگیرن حلال نیست و صدرصد مستاجر با اه و نفرین پرداخت میکنه بهش ..موجر جان اون دنیام جواب خدارو چی میدی پناه دادی به بندش در برابر پول کلان و حرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چه فرقی میکنه مستاجر قسط وام بده یا کرایه، فقط پول که از جیب مستاجر میره و آرزوی خونه دار شدن تا آخر عمر به دلش میمونه، فقط صاحب خونه ها پولدارتر میشن، صاحب خونه ها یاد گرفتن خرج دانشگاه آزاد ،ماشین زیر پا، قر و فر بچه هاشونو از مستاجر دربیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تنور داغ چه سودی برای شما داره تیتر میزنید
تنور داره منفجر میشه مردم دارن میسوزنن
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۰:۳۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سال گذشته تعداد زیادی از مستأجران تهران رو ترک کردن ، امسال هم تعداد بیشتری از مستأجران تهران رو ترک می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید فهمید که ریشه تمام دلال بازیها در کشور شکم سیر بودن مدیران و مسعولان و نمایندگان مجلس هست که با شکم سیر دارند این نوع مدیریتها را بوجود می‌آورند مردم به اندازه شما حقوق نمیخواهند شما باید به اندازه مردم حقوق بگیرید (آنهم باید کف حقوق).آن از قانونهایی که هزار تبصره و ماده برا فرار مینویسند مثالهای بسیار کوچک آن از اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی تا مالیات بر سرمایه و هزار قانون دیگر که نوشته شده و در آینده هم وقتی مینویسند اکثریت قابلیت اجرایی ندارد و نهایت در رودربایستی هم برا اجرا میمانند و گردن هم انداختن و تمام . شهدا اعتقاد داشتند به اسلام و انقلاب جانشان را می‌دادند شماها هم باید اعتقاد داشته باشید به اسلام و انقلاب نه ادعا که مثل الان خواسته باشید با حقوقهای اینچنینی درد مستاجر و کارگر و بیکاری و معتادی و فقر و فساد را بفهمید . خواهشاً یکنفر باید که اینکار را در این نظام شروع کند و بعد از تمام مسعولان و مدیران مانند خودش هم درخواست و هم بازخواست چنین کاری را داشته باشد .(مثالهای ساده و کوچک که سیاستهای سرمایه داری(دلالی) در کشور ما آن را پیچیده برای تمام اقتصاد کشور میکند و باعث ربا خوار شدن بانکها میشوند و مدیران ما با سیر بودن خود بازی سرمایه دارها(دلالها) را میخورند باید پرسید چرا در کشورهای دیگر پول گذاشته شده در بانک را سود که هیچ هم مالیات و هم کارمزد نگهداری از آن را میگیرند ) خواهشاً این را پخش کنید و پیگیر
Iran (Islamic Republic of)
جوان انقلابی ***********
۱۰:۰۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی ماشین از پارسال دوبرابر شده
همه چیز 10 برابر شده
کرایه ماشین و اتوبوس تا 70 درصد رشد داشته!
چطور توقع دارید اجاره بهای مسکن 20 درصد بره بالا
100 درصد افزایش با توجه به تورم نرخ طبیعی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
درود بر شما
حرف حق جواب نداره
Iran (Islamic Republic of)
مهندیس
۱۱:۰۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
آفرین دقیقا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دوست عزیز سود صاحب ملک از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن تامین میشه نه جیب مستاجر بیچاره، وقتی شب میخوابی صبح پا میشی قیمت خونه دوبرابر شده چیزی نمیگی؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیچاره کردین مردموهمون قیمت بالاست هم درآمد پایین تاکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط اون مستاجری که الان داره قرارداد تمدید میکنه میفهمه تغییری کرده یا نه؛ مالک خود ما از اسفند اعلام کرد که اردیبهشت ماه که موعد تمدید قراردادمونه هم مبلغ رهن هم اجاره 80 درصد بالاتر از پارساله...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
هیچ کاری نمیتونین بکنین همش در حد حرفه شماها هیچوقت حریف صاحب خونه ی بی وجدان و مشاور املاکهای از خدا بی خبر نمیشین پس الکی حرف نزنین توی بازار مسکن و اجاره هم مشاور املاکها هم سایت مزخرف دیوار تاثیر صد در صدی دارن باید این دوتا مجوز فعالیتشون باطل بشه تا بشه ی نفس راحت کشید البته سایت دیوار روی گرانی همه چی تاثیر داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
لطفا سکوت کنید. اینطوری مؤثرتر هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
امروز طالبان در افقانستان بهتر از رییسی در ایران کشور را اداره می کند وقیمتها هم کاهش یافته اگر در ایران فرد با سوادی پیدا نمی شود از طالبان کمک بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۲۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
افغانستان قانون مدارترین کشورجهانه واصلاقابل مقایسه باکشوربی قانون ایران نیست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۲۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
استاد اگه طالبان بهتر اداره میکرد اینهمه فراری و مهاجر و کشته و .... نداشتند. فهم سیاسیتو ببر بالا.فرق ما با افغانستان اینه که این اندازه که ما دزد و دلال داریم هیچ جای دنیا نداره. قوه قضاییه و مجلس هم باید بیان وسط که یه اتفاقی بیفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدایا نسل هر چی دلال و دزد از روی زمین بردار. یکیشون مثلا فامیل بود ما رو بدبخت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
با تسهیلات ودیعه مسکن حرص و طمع موجرین را بیشتر و مستاجرین را به خاک سیاه می نشانید .بدهکار کردن مستاجر هنر نیست بلکه روز بروز بر مشکلات آنها افزوده شده و نفرین نثارتان میکنند اداره مملکت با بدهکار کردنشان و کمرشان را زیر قرض خردکردن خدمت نیست . با دادن قرص موقت و مسکن که درنهایت منجر به جمع شدن بدهی می شود نمی توان اسمش را خدمت به مستاجر گذاشت تا کی میخواهید بفهمید کمر حقوق بگیران چه کار گر و چه کارمند خرد شده و یا باید شاهد فسا از این بیشتر ادر دارات و شرکتها بود و یا اینکه عزت را به مردم برگردانید و مسئولانه فکر کنید و خدمت کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
عرضه داشتند تا به حال کاری انجام داده بودند. درد خودشون نیست که رها شده است. روزی دویست بار بگن ما از درد مردم خبر داریم دردی از مردم دوا نمیشه. مالیات بر خانه های خالی چی شد؟ به لطف احمدی نژاد یاد گرفتند بیابون برهوت آباد کنند با اسامی مختلف. حتی قبر هم برای امثال ما تو تهران که سالها زندگی کردیم و وطنمون زیاد، چه برسه به اینکه یه خونه معقول تو جنوب شهر داشته باشیم. بابامون که بعد از سالها رانندگی تو شرکت واحد مستاجر از دنیا رفت. عاقبت ما قرار چی بشه خدا میدونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مالکین خانه ها و مغازه ها به مردم مستاجر رحم نمیکنند تمام هزینه هاشون رو رو دوش مستاجر میزارن با اجاره های سنگین دیگه هیچ کاری نمیشه کرد
آخرین اخبار