مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان آغاز شد و عشایر همدان تا ۲۵ روز در محدوده استان باقی می‌مانند.

هوشنگ نورمحمدی مدیرکل امور عشایری لرستان اظهارداشت: هرساله با آغاز فصل بهار، کوچ عشایر نیز آغاز می‌شود که ۱۱ هزار خانوار عشایری از هم‌اکنون کوچ خود را آغاز کرده‌اند.

او افزود: از این تعداد خانوار عشایری، هزار و ۵۰۰ خانوار مربوط به عشایر استان همدان هستند که تا ۲۵ روز در محدوده استان لرستان مانده و سپس کوچ می‌کنند. از مدت‌ها قبل برای کوچ عشایر برنامه‌ریزی شده و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان تصریح کرد: برای کوچ عشایر، آرد مورد نیاز، نفت و گاز، علوفه در صورت نیاز دام‌ها آماده شده تا در اختیار خانوار‌های عشایری قرار گیرد.

نورمحمدی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها سبب شد تا مراتع غنی شوند، گفت: بالغ‌بر ۹۰۰ هزار راس دام عشایری وجود دارد که از مراتع می‌توانند استفاده کنند البته قبل از کوچ، همه دام‌ها توسط دامپزشکی واکسینه شده‌اند و اکیپ‌هایی سیار تشکیل شده تا نسبت به موارد بهداشتی اقدام نمایند.

او بیان کرد: از همه عشایری که قصد تردد دارند درخواست می‌شود که دام‌ها را حتما از طریق خودرو جابه‌جا کنند و از تردد دام‌ها در سطح جاده و یا مناطق شهری جدا پرهیز نمایند، همچنین در صورت بارندگی، حرکت نکنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان عنوان کرد: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته، نیروی انتظامی نیز برای تامین امنیت عشایر در هنگام کوچ اقدام می‌کند.

 

برچسب ها: عشایر ، فصل کوچ عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.