سرپرست گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت تربت جام گفت: با گزارش مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تیمنک سفلی در خصوص مشاهده علائم هاری حیوانی (سگ) در این روستا اقدامات لازم انجام شد.

مصطفی فیاضی  سرپرست گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت تربت جام گفت:با توجه به اینکه هاری یک بیماری مشترک بین انسان و دام می‌باشد و چنانچه حیوان طی ۱۰ روز اول پس از گزش، بدون علت خاص و همراه با علایم مشکوک تلف شد مبتلا به هاری تلقی شده است و باید به طریق بهداشتی دفن شود.

او  افزود:در بررسی بعمل آمده این مورد سابقه گزش، خراش و خانواده و اطرافیان تماس و گزش نداشته اند بنابراین اقدامات لازم در خصوص دفن بهداشتی حیوان با همکاری دامپزشکی منطقه به منظور پیشگیری از انتشار بیماری بعمل آمد.

سرپرست گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاون بهداشت دانشکده با اشاره به انجام واکسیناسیون پیشگیری سگ‌های روستا توسط دامپزشکی ادامه داد: آموزش‌های لازم درخصوص علایم بیماری هاری و اهمیت واکسیناسیون افراد درمعرض خطر و... توسط پرسنل مرکز بهداشت به افراد داده شد و مراجعه درب منازل اطرافیان برای  بررسی سابقه تماس و گزش انجام و اطلاع رسانی به شورا و دهیار نیز در این خصوص انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.