مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین از ساماندهی و بازپیرایی۲۳ بازیگاه کودک در قزوین خبر داد.

محمد صالح صالحی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: وسایل بازی بوستان‌ها به صورت روزانه توسط ناظران هر مجموعه بازبینی و در صورت وجود نقص، تعمیر و بازسازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ زمین بازی کودک در بوستان‌های شهر قزوین وجود دارد، اظهار کرد: بیشترین آسیب وارده به وسایل بازی به دلیل استفاده نادرست و نابجای بزرگسالان بوده و باعث آسیب و فرسودگی زودهنگام این وسایل می‌شود.

صالحی تاکید کرد: وسایل بازی در این مکان‌ها برای کودکان زیر ۱۲ سال در نظر گرفته شده، اما گا‌ها افرادی با سنین بالا از این وسایل استفاده می‌کنند که منجر به آسیب دیدن و تخریب این وسایل می‌شود.

به گفته این مسوول، در حال حاضر هر چند ورود وسایل بازی جدید در بوستان‌ها موجب آرامش خاطر خانواده‌‏ها در هنگام بازی کودکان شده است، ولی نظارت و مراقبت والدین در هنگام بازی کودکان ضروری و لازم است و این سازمان حداکثر تلاش خود را برای بروز رسانی و استانداردسازی وسایل بازی به عمل خواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد: پارک‌ها و فضای سبزمحلی امن برای استراحت و گردش، به خصوص مکانی برای بازی کودکان بوده و همه‌ساله نیز از سوی مدیریت شهری نسبت به تجهیزات و به روز رسانی وسایل موجود در آن اقدام می‌شود.

۲۳ بازیگاه کودک در قزوین ساماندهی شد

گل چیدن از پارک‌ها و معابر کمتر شده است

صالحی در ادامه با اشاره به گلکاری در فضا‌های سبز، ادامه داد: گلکاری‌ها در سطح شهر همه ساله در سه فصل بهار، تابستان و پاییز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ نظاره گر بودن و استفاده از گل‌ها جا افتاده و گل چیدن‌ها که در گذشته به عنوان یک آسیب مطرح بود این روز‌ها عملاً کمتر شده و تمام تلاش ما این است که بستر‌ها را افزایش دهیم و کیفیت سیما و منظر شهری را ارتقا دهیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با اشاره به برگزاری جشنواره گل شب بو در قزوین گفت: همزمان با فرارسیدن فصل بهار و با هدف زیباسازی و طراوت محیط شهری، طرح گلکاری بهاره و احداث باغ شب بو‌ها تحت عنوان جشنواره پردیس گل شب بو در بوستان مشاهیر جهت بازدید شهروندان و گردشگران، اجرا شد.

وی اظهار کرد: بیش از ۴۵ هزار بوته گل شب بو در چهار رنگ در بوستان مشاهیر شهر قزوین کاشته شد و در قالب این جشنواره تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ میزبان شهروندان و گردشگران بودیم.

صالحی هدف از برگزاری این جشنواره را در قالب برنامه‌های طرح استقبال از بهار و در راستای تقویت شور و نشاط اجتماعی دانست و افزود: اجرای طرح‌های گلکاری عامل مهمی برای زیبایی منظر و چشم انداز شهر و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.