مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۸۳ تن آرد بین نانوایان استان اردبیل توزیع شده است.

علی نوبخت گفت: تأمین کالاهای اساسی در همه کشورها به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌ها و برنامه‌های دولت‌ها به شمار می‌رود و هرگونه ضعف و مشکل در این حوزه می‌تواند تبعات زیادی را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل می گوید: بسیاری از دولت‌ها می‌کوشند تا با حمایت از کشاورزان از طرق مختلف نظیر یارانه، خرید تضمینی و همچنین واردات، در مرحله اول این کالاها را به مقدار مورد نیاز شهروندان خود تأمین کرده و در مرحله بعد بر توزیع آنها نظارت داشته باشند.

به گفته او، دولت تلاش می‌کند تا اقلام اساسی را با نرخ مناسب و به وفور در بازارها یافته و در اختیار مردم قرار گیرد.

نوبخت گفت: به منظور تنظیم بازار پارسال بیش از هشت هزار تن کالای اساسی شامل برنج چهار هزار و ۳۱۵ تن و شکر سه هزار و ۹۴۰ تن در استان اردبیل توزیع شده است.

او با اشاره به اجرای سیاست‌های دولت در زمینه تنظیم بازار شکر و برنج وارداتی در سال گذشته می گوید: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل این اقلام را در طول سال و همچنین به مناسبت‌های مختلف از جمله محرم و صفر، ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت‌ها از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرفی بین مردم توزیع کرده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۷ تن شکر و ۴۴۳ تن برنج با قیمت ستاد تنظیم بازار در سطح شهرستان‌های استان اردبیل توزیع شده است.

نوبخت وضعیت و شرایط ذخیره‌سازی کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، آرد و شکر در سطح استان را مطلوب عنوان کرد و می گوید: کمبود و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

به گفته او، در انبار کالاهای اساسی این اداره کل به مقدار مورد نیاز استان انواع کالاهای اساسی شامل گندم، برنج و شکر ذخیره و نگهداری شده تا در موقع نیاز و بر اساس هماهنگی ستاد تنظیم بازار برای مصرف هم استانی‌ها اختصاص پیدا کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.