کارشناس مسئول جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : بیش از یکسال از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به دستگاه‌های اجرایی می‌گذرد.

خزایی کارشناس مسئول جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه حدود ۵۹ درصد از وظایف ابلاغی در قانون بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بود، اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شده که اهم آن رایگان کردن زایمان طبیعی در مراکز دولتی است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در سال گذشته گفت: رایگان بودن هزینه‌های ناباروری برای زوجین شناسایی شده، حدود ۹۰ درصد از هزینه‌های درمان این زوجین مشمول تعرفه‌های بیمه‌ای است و تسهیلاتی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

خزائی با بیان اینکه گسترش مرکز ناباروری بیمارستان معتضدی به عنوان مرکز غرب کشور یکی از اقدامات مهم و اساسی سال گذشته بود افزود: مرکز ناباروری سطح دو نیز برای حمایت از زوجین نابارور به زودی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود که در این مراکز متخصصان طب سنتی و ایرانی آماده ارائه خدمات هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار زایمان طبیعی به صورت رایگان در مراکز دولتی انجام شده است گفت: شناسایی زوجین نابارور به عهده مراکز بهداشت است و در طول سال گذشته حدود ۷۲۰۰ زوج شناسایی و ارجاع داده شد که در بیمارستان معتضدی مورد بررسی اولیه قرار گرفتند.

خزائی افزود: علاوه بر ۹۰ درصد تخفیف در مراکز دولتی و ۷۰ درصد تخفیف در مراکز خصوصی برای هزینه‌های درمان زوجین نابارور، ۳۲۴ مورد از این زوجین تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی دریافت کردند و تا پایان هفته به ۸۵ زوج دیگر پرداخت می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.