نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: بانوان باید در کنار مدیریت خانه و خانواده، تربیت، آموزش و کادرسازی برای جامعه اسلامی را در نظر داشته باشند.

 حجت الاسلام مصطفی محامی در ‌نشست با جمعی از فعالان و فرهیختگان جامعه بانوان شیعه و اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهارداشت: وجود بانوان فرهیخته در سیستان و بلوچستان و نیز سطح کشور پاسخ عملی به همه تبلیغات سوء دشمن علیه مبانی اسلام و معارف ارزشمند اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه در زمان عرب جاهلی و حتی در جاهلیت مدرن به زن به عنوان یک ابزار نگاه می‌شود افزود: اسلام و معارف اسلامی برای زنان سنگ تمام گذاشت و خداوند متعال بر اساس یک حکمت بزرگ نسل پیامبر اکرم(ص) را از دخترش قرار داد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: بانوان فرهیخته در زمان پیامبراکرم(ص) و اهل بیت (ع) کرسی درس داشتند و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و نیز در عرصه جهاد نظامی و پشتیبانی از لشکر هم حضور داشتند و این حضور نشان دهنده پاسخ عملی آنان به تبلیغات سوء دشمن است.

وی ادامه داد: امروز نیز باید با بیان بهتر و بیشتر جهاد را برای فرزندان و نسل آینده تبیین کنیم.

  محامی گفت: در انسان ها چه مرد و چه زن حقایقی نهفته وجود دارد که برخی از این کمالات مشترک و برخی به تناست تفاوت جنسیتی، تفاوت نقش نیز دارند و این امر نیز برای این است که کارهای نظام عالم به خوبی پیش رود و در همه کارهای اجتماعی مسوولیت‌ها تقسیم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار