در طرح محرومیت زدایی هزار و ۵۰۰ روستای خراسان جنوبی در حوزه‌های آبرسانی، اصلاح شبکه و تامین منبع آبی بهره‌مند می شوند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در قرارگاه استانی آبرسانی روستایی با اشاره به اینکه دولت در تلاش است تا به همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور آبرسانی شود، گفت: در مرحله اول این طرح در استان ساخت ۴۹ مجتمع آبرسانی با بهره مندی ۱۰۸ روستا در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و تاکنون برخی از روستا‌ها در این طرح آبرسانی شده و بخشی در هفته دولت و مابقی در دهه فجر امسال آبرسانی می شوند.

او افزود: متوسط پیشرفت مرحله اول طرح آبرسانی به روستا‌ها در کشور ۳۵ درصد و در خراسان جنوبی بیش از ۵۳ درصد است.

عباس زاده با اشاره به اینکه سند محرومیت زدایی استان در بخش آبرسانی در حال تدوین است، اظهار کرد: در این طرح هزار و ۵۰۰ روستا در حوزه‌های آبرسانی، اصلاح شبکه و تامین منبع آبی بهره‌مند می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: هم اکنون ۴۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند و باید برای آبرسانی به این روستا‌ها و همچنین محلات عشایری برنامه ریزی کنیم.

سردار تناکی فرمانده قرارگاه شهید ناصری هم با اشاره به اینکه در قالب طرح آبرسانی به روستا‌های استان، این قرارگاه ساخت ۸ مجتمع را برعهده گرفته است، گفت: شرکت آب و فاصلاب در صورت تامین اعتبارات روند اجرای این طرح را سرعت می بخشد.

هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: بسیج سازندگی ۲۵ مجتمع آبرسانی در استان با بهره مندی ۱۰۷ روستا را دست ساخت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار