در حال حاضر ۱۵۲ معدن فعال و ۱۸ معدن راکد در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

فضل‌الله رحمتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست شورای معادن با اشاره به وجود ۱۸ معدن راکد در این استان، گفت: هدف‌گذاری امسال با توجه به تاکید استاندار، فعال‌سازی تمامی این معادن است.

وی افزود: این شورا در دولت سیزدهم ۱۳ بار تشکیل و نخستین نشست آن در سال جدید است که برنامه‌ها و هدفگذاری سال جدید با هم‌اندیشی اعضا و رهنمود‌های استاندار تدوین شد.


بیشتر بخوانید


رحمتی با اشاره به فعالیت ۱۵۲ معدن فعال در استان، اضافه کرد: در سال گذشته بیش از پنج میلیون تن ماده معدنی از این معادن استخراج شد و پیش‌بینی می‌شود امسال پروانه بهره‌برداری استخراج از معادن فلزی استان نیز صادر شود.

وی اضافه کرد: تامین تسهیلات لازم برای بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات، ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله آب برق و گاز و جاده دسترسی به معادن، رفع مشکلات اجتماعی و معارضات و بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی برای توسعه زیرساخت‌های معدنی استان از مهمترین برنامه‌های سال جدید این حوزه به شمار می‌رود.

رحمتی، مهمترین چالش معادن استان را بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات دانست و گفت: تلاش می‌شود تا در این حوزه با استتفاده از ظرفیت‌های قانونی و همچنین داسته‌های استان به معادن کمک شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار