امسال ۸۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان چهارمحال و بختیاری بهره برداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان، تعداد واحد‌های صنعتی با بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی این استان را ۳۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد امسال ۸۰ واحد به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: هزار و ۷۵۵ واحد صنعتی در استان جواز تاسیس دریافت کرده‌اند و در حال احداث است که ۲.۳۲ درصد طرح‌های در حال اجرای کشور را شامل می‌شود.


بیشتر بخوانید


رستمی با اشاره به فعالیت ۸۳۱ واحد صنعتی در این استان، اضافه کرد: این تعداد واحد ۱.۳۴ درصد کل واحد‌های صنعتی کشور را به خود اختصاص داده و با اشتغال ۲۱ هزار نفر، ۹۸ صدم درصد اشتغال واحد‌های صنعتی کشور را دارد.

او ادامه داد: سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش صنعت استان ۱.۲ درصد کل سرمایه‌گذاری صنعتی کشور است.

رستمی به وضعیت معادن این استان نیز اشاره کرد و گفت: ۱۱۲ معدن در این استان فعال است که برای یک هزار و ۱۴ نفر اشتغالزایی کرده است.

او از ارتقای ۱۹ رتبه‌ای عملکرد این سازمان در پایان سال گذشته خبر داد و افزود: این سازمان در رتبه ۱۱ در بین ۳۰ استان قرار دارد.

رستمی در ادامه تشریح عملکرد این سازمان در سال ۹۹، اظهار داشت: راه اندازی مجدد ۲۰ واحد تولیدی راکد، تشکیل هفت انجمن تخصصی همگن و غیرهمگن، افتتاح خانه صنعت، افتتاح پتروشیمی لردگان و بهره‌برداری از شرکت آرد پس از ۱۵ سال از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار