سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان درخصوص خرید تخم مرغ توصیه‌های بهداشتی ارائه داد.

محمود زین الدینی گفت: با توجه به ارزش غذایی بالای تخم مرغ و کاربرد زیاد آن در تهیه مواد غذایی مختلف، شهروندان بایستی در هنگام خرید به موارد بهداشتی و نحوه نگهداری آن دقت کنند.

او  افزود: از جمله مواردی که باید در هنگام خرید تخم مرغ سالم به آن اهمیت داد این است که پوسته خارجی تخم مرغ باید تمیز، عاری از هر گونه آلودگی، ترک خوردگی و شکستگی باشد و  سطح پوسته خارجی تخم مرغ باید صاف و شفاف بوده و در تمام قسمت‌های آن یکنواخت باشد .

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان بیان داشت: محتویات شامل: زرده و سفیده باید عاری از هر گونه بوی گندیدگی یا علائم فساد باشد.

او با اشاره به اینکه دمای مناسب نگهداری برای فراورده خام دامی تازه یا تخم مرغ، دمای یخچالی بین ۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد می‌باشد، گفت: براساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی، عمر ماندگاری یا مدت زمان مصرف تخم مرغ بایستی ۳۰   روز باشد، مشروط به اینکه دمای نگهداری این فراورده مناسب باشد.

زین الدین در ادامه توصیه کرد: شهروندان ترجیحا نسبت به خریداری تخم مرغ بسته بندی شده از سوی واحد‌های مجاز دارای پروانه بهره برداری از سازمان دامپزشکی کشور اقدام کنند و در صورت خرید تخم مرغ غیر بسته بندی شده حتما از تاریخ تولید آن مطمئن شوند.

او از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه توزیع، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی، از  جمله: شیر خام، مرغ، ماهی و گوشت قرمز مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۳۴۳۲۱۳۴۳۶۶ به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا بازرسان این شبکه در اسرع وقت رسیدگی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار