نماینده تجارتی سفارت جمهوری قزاقستان گفت به منظور گسترش مناسبات و تبادلات تجاری بازار " خانه تجارت " در زون شمال افغانستان افتتاح خواهد شد.

مولوی نورالهادی ابوادریس، معاون والی بلخ با نورژان عبدالله یوف، نماینده تجارتی سفارت جمهوری قزاقستان در ولایت بلخ دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست در راستای تقویت و گسترش روابط اقتصادی، ترانزیتی، افزایش و رشد معاملات تجاری میان این دو کشور همسایه و همکاری های بشر دوستانه در افغانستان بحث و گفتگو صورت گرفت.

به گفته معاون والی بلخ هم اکنون فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در افغانستان مهیا شده است که با روی کار آمدن طالبان سطح تجارت و سرمایه گذاری میان کشور های منطقه افزایش یافته است.

در همین حال عبدالله یوف نماینده تجارتی سفارت جمهوری قزاقستان از روابط دوجانبه میان افغانستان و قزاقستان به خوبی یاد کرده و گفت این کشور در شرایط سخت در کنار دولت و ملت افغانستان بوده و همچنین در صدد تقویت روابط و افزایش تجارت میان این دو کشور می باشد.

به گفته وی افغانستان از نقطه نظر ترانزیتی در بین کشور های منطقه از موقعیت ویژه ی برخوردار بوده و نقطه وصل آسیای جنوبی و مرکزی را تشکیل می دهد.

وی خاطر نشان ساخت جمهوری قزاقستان آمادگی ایجاد زیر ساخت های ترانسپورتی، سرمایه گذاری های تجارتی و منابع معدنی را در افغانستان و به خصوص ولایات شمالی را دارد. 

عبدالله یوف یادآور شد در آینده نزدیک به منظور گسترش مناسبات و تبادلات تجاری بازار "خانه تجارت " قزاقستان و افغانستان در زون شمال کشور گشایش و به فعالیت آغاز خواهد نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار