رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت : محافل قرآنی در ۲ هزار مدرسه استان کرمانشاه با حضور بیش از هشتادهزار دانش آموز برگزار شد.

ماشالله پرنوره رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت : محافل قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان در ۲ هزار مدرسه استان کرمانشاه با حضور بیش از هشتادهزار دانش آموز برگزار شد.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه هدف از اجرای این برنامه معنوی را تشویق و ترغیب دانش آموزان به سمت فرهنگ قرآنی، ایجاد انس با قرآن و توسعه مفاهیم قرآن در بین دانش آموزان عنوان کرد و افزود: در این محافل نورانی، دانش آموزان به روخوانی و جزء خوانی قرآن کریم اقدام می‌کنند.

وی گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ ناب قرآنی، محافل قرآنی همزمان با سراسر کشور طی روز گذشته ۲۹ فروردین ماه در حرم امامزاده احمد شهرستان سنقر با حضور دانش آموزان و فرهنگیان استان برگزار شد.

پرنوره با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش قرآن و تبیین سیره اهل بیت (ع)، خاطرنشان کرد: در مدارس استان شاهد برگزاری محافل انس با قرآن به یاد شهدای گرانقدر از جمله شهید مقاومت " سردار حاج قاسم سلیمانی، برگزاری مسابقات قرآن، حدیث و نهج البلاغه با بهره گیری از ظرفیت‌های درون مدرسه‌ای هستیم.

وی افزود: اگر ما بخواهیم زندگی و جامعه ما بر مدار نظم و در مسیر هدایت قرار گیرد و مسیر درستی طی کند باید چارچوب‌ها و قوانین قرآنی بر زندگی و جامعه ما حاکم شود.

رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش استان گفت: چگونگی روابط خانوادگی، روابط والدین با فرزندان، مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، روابط کاری، مسیر سلامت و همه ابعاد زندگی ما در قرآن آمده است و تنها راهی که می‌توانیم به مسیر هدایت دست یابیم رعایت چارچوب‌های قرآنی در زندگی است.

پرنوره عنوان کرد: ما اگر بخواهیم دانش آموز قرآنی داشته باشیم قبل از آن باید معلم و پدر و مادر قرآنی داشته باشیم که متأسفانه جامعه ما در این بخش دچار چالش است.

وی گفت: امروز برای اینکه اثربخشی قرآن را در زندگی خود ببینیم نیاز به حاکم شدن روح و متن قرآن در زندگی داریم که البته این خلاء کاملاً مشهود است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد ۱۸۲ هزار در رشته‌های قرائت قرآن، حفظ قرآن، تفسیر و مفاهیم قرآن، احکام و اذان، انشای نماز، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی شرکت کردند.

وی ادامه داد: تعداد ۳۹ هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند که ۲هزار و ۱۰۰ نفر در مرحله استانی بصورت مجازی و غیرحضوری شرکت کردند که ۱۶۸ نفر پسر و ۱۴۳ نفر دختر به مرحله کشوری راه یافتند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.