معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: باید به سمت توسعه مراکز پژوهشی و کار آفرینی  پیش برویم تا زمینه های پژوهشی کشور فراهم شود.

محمدمهدی کاظمی شامگاه سه شنبه درآیین افتتاح پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا اشتهارد استان البرز، گفت:  باید زمینه سازی ایجاد پژوهش‌سرا های بیشتر را برای کشف استعدادهای علمی و پژوهشی همه دانش آموزان داشته باشیم و تفکر خلاق را نیز با ایجاد خانه های خلاق افزایش دهیم.

وی بیان کرد: زمینه سازی برای تحقق پژوهش های بنیادی در آموزش و پرورش در زمان دانش آموزان محقق می شود لذا با استفاده از ابزارهای مختلف؛ تفکر الگوریتمی و روحیه پژوهشگری را در دانش آموزان تقویت کنیم تا بدین ترتیب، مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت پژوهشگر و دانشمند را نیز محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی دستاوردهای مهمی داریم، خاطرنشان کرد: این مهم، نتیجه تلاش جوانان امروز و نوجوانان دیروز است.

کاظمی یاد آورشد: دانش آموزان امروز دانشمندان آینده هستند که می بایست موقعیت های یادگیری متنوعی را برای دانش آموزان فراهم کنیم تا دانش آموزان با حرکت در مسیر آن، یافته های خود را به علم تبدیل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.