کی‌یف: روسیه می‌خواهد به هر قیمتی باخموت را تصرف کند

فرمانده نیروی زمینی اوکراین از تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای روسیه به باخموت خبر داد.

جنگ اوکراین هم‌اکنون به مراحل حساس خود رسیده است و نیرو‌های روسی در حال تکمیل تصرف بخش‌های شرقی این کشور و ضمیمه کردن کامل چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون هستند. شهر باخموت در منطقه دونتسک اکنون به اوج درگیری‌ها میان دو طرف تبدیل شده است و در صورتی که این شهر سقوط کند انتظار می‌رود مناطق شرقی اوکراین نیز سقوط کنند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، «الکساندر سیرسکی» فرمانده نیروی زمینی اوکراین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: «نیرو‌های روسی حملات توپخانه‌ای و هوایی خود را به منظور تصاحب شهر باخموت تشدید کرده‌اند. روس‌ها شهر را به ویرانه‌ای تبدیل ساخته‌اند و به دنبال آن هستند که به هر قیمتی که شده باخموت را تصرف کنند.»

وی در ادامه مدعی شد: «نیرو‌های اوکراینی موفق شدند تلفات قابل توجهی را به دشمن وارد کرده و اقدامات تهاجمی آن‌ها را به میزان قابل توجهی دفع کنند. در حال حاضر اوضاع در باخموت تحت کنترل است.»

همزمان با سفر ولادیمیر پوتین به مناطق ضمیمه شده اوکراین به خاک روسیه در مناطق خرسون و لوهانسک، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز از واحد‌های نظامی این کشور در شهر آودیوکا در ۷۰ کیلومتری جنوب غرب باخموت دیدن کرد. 

«میخایلو پودلیاک» مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین با تمسخر سفر پوتین به خرسون و لوهانسک در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «سفر پوتین تور ویژه مسئول قتل‌های جمعی در سرزمین‌های اشغالی و ویران شده برای لذت بردن از جنایات یارانش است.»

«گروه واگنر» پیمانکار نظامی روسیه مدعی است هم‌اینک ۸۰ درصد شهر باخموت به تصرف نیرو‌های این گروه درآمده و پرچم روسیه بر فراز مراکز اداری مرکز شهر افراشته شده است. با این حال کی‌یف ادعا‌های این گروه را رد کرده است و بر دفاع نیرو‌های این کشور از شهر تأکید دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
لعنت خدا بر این روسیه باشد که ملت بی دفاع اوکراین را مورد حمله قرار داده .
جنایاتی که روس‌ها در طول تاریخ به کشورمان کردند و می‌کنند کمتر کشوری کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۰:۴۰ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
ناتو نمی تواند توسط اکراین بر مسکو فائق آید. این وسط اکراین خرج ماجراجویی ناتو می شود. روسیه مدافع است و ناتو از راه اکراین به روسیه تهاجم کرده. ملامتی بر روسیه نیست. دفاع حق است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
آزمایشگاههای بیولوژیک آمریکا رو در اوکراین نابود کنید
آخرین اخبار