مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: دو داروی مهم و ضروری دیگر از بسته دارویی بیماران مبتلا به سرطان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

 فریبرز نیاستی از افزودن دو داروی ضروری و مهم دیگر به بسته دارویی بیماران مبتلا به سیستیک فیبروزیس و سرطان در صندوق بیماری‌های خاص و سخت درمان خبر داد.

سیستیک فیبروزیس اختلال ژنتیکی است که باعث ایجاد اختلال در مخاط شده و سبب آسیب به اندام‌های بدن به ویژه ریه‌ها و پانکراس می‌ شود.

او افزود: به منظور افزایش حمایت دولت و ارائه خدمات ویژه به بیماران خاص و سخت درمان از فروردین ماه امسال دو داروی ضروری به بسته دارویی بیماران مبتلا به سیستیک فیبروزیس و سرطان افزوده شده است و از این پس این دو دارو با پوشش بیمه‌ای برای این بیماران محاسبه خواهند شد.

نیاستی تأکید کرد: برای بیماران مبتلا به سرطان داروی پمبرولیزوماب که راهنمای تجویز آن در بهمن ماه سال گذشته توسط معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان‌های بیمه‌گر ابلاغ شده است به بسته خدمتی این بیماران اضافه و در سامانه سازمان نیز با سهم ۷۰ درصد از محل صندوق صعب العلاج برای بیماران دارای نشان سرطان لحاظ شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه پیش از این حدود ۲۰۰ قلم دارو شامل دارو‌های شیمی درمانی و حمایتی در بسته این بیماران لحاظ و در حال اجرا بوده است گفت: هزینه‌های دارویی درمان سرطان نخستین رتبه را بین هزینه‌های دارویی بیماری‌های مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج به خود اختصاص داده است.

او گفت: بیماران مبتلا به سیستیک فیبروزیس به شرط نشان‌دار شدن در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت بسته خدمات دارویی خود را از محل صندوق صعب العلاج با پوشش بیمه‌ای دریافت می‌کنند.

نیاستی تأکید کرد: پیش از این ۱۴ قلم دارو در بسته این بیماران لحاظ شده بود که اکنون با توجه به اعلام قیمت دورناز آلفادر فروردین ماه توسط سازمان غذا و دارو، این دارو نیز بر اساس بسته ابلاغی معاونت درمان وزارت بهداشت به بسته دارویی این بیماران اضافه شده است.

این مسئول گفت: تاکنون سهم هزینه داروی بیماران سیستیک فیبروزیس از کل هزینه‌های پرداختی این بیماران از محل صندوق بیماران صعب العلاج ۹۱ درصد است و با توجه به هزینه قابل توجه داروی دورناز آلفا انتظار می‌رود با پوشش ۷۰ درصد از هزینه‌های آن از سوی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و افزایش سطح دسترسی بیماران به داروی مذکور، ارتقا فرآیند درمان بیمه شدگان مبتلا به سیستیک فیبروزیس را شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.