شرکت ژاپنی "سگا" قصد دارد یک پیشنهاد دوستانه برای خرید "روویو" که بازی "انگری بردز" آن بسیار محبوب است، با قیمت تقریبی ۷۶۸ میلیون دلار ارائه دهد.

سگا و روویو در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این پیشنهاد که ارزش آن ۱۹ درصد از قیمتی که سهام روویو در روز جمعه بسته شد، بیشتر است، بخشی از "هدف بلندمدت" راه اندازی بازی "Sonic Hedgehog" در تلفن‌های همراه است. 

پس از موفقیت جهانی Angry Birds در سال ۲۰۱۰، Rovio به دلیل عدم توانایی در ساخت بازی دیگری که منجر به رکود در رشد آن شد، همچنان به شدت به بازی خود متکی بود.

این گروه تخصصی بازی‌های موبایلی که در سال ۲۰۱۷ در بورس عرضه شد، در سال گذشته به درآمدی بالغ بر ۳۴۸۶.۷۶ میلیون دلار دست یافت که سود خالص آن حدود ۳۴ میلیون دلار بود.

هیئت مدیره Rovio که حدود ۵۰۰ کارمند دارد، به سهامداران توصیه کرد که این پیشنهاد را با قیمت ۱۰.۱۵ دلار برای هر سهم بپذیرند.

الکساندر پیلوتیه نورمن، رئیس گروه فنلاندی، در بیانیه‌ای گفت: "ترکیب نقاط قوت Rovio و Sega به آینده‌ای شگفت انگیز منجر خواهد شد. " حدود ساعت ۷:۴۵ به وقت گرینویچ، سهام Rovio در بازار بورس هلسینکی ۱۸ درصد افزایش یافت و به ۱۰.۰۶ دلار رسید.

به گفته این گروه، سگا قصد دارد پیشنهاد خرید را در اوایل ماه می‌و تا ماه جولای ارائه کند، در حالی که خرید در سه ماهه سوم سال انجام خواهد شد. سگا با خرید Rovio، کنترل پلتفرم بازی موبایل Peiken را نیز در دست خواهد گرفت.

منبع: 24.ae

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار