معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: حذف جیره‌بندی آب شرب اردبیل در گرو همکاری مشترکین است.

جبرائیل رمضانی گفت: تابستان امسال با مصرف درست و بهینه مردم و صرفه‌جویی که انجام می‌شود، به امید خدا جیره‌بندی نخواهیم داشت و انتظار می‌رود از لحاظ کمی و کیفی در تأمین آب شرب شهرها مشکل خاصی را شاهد نباشیم.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل می گوید: پروژه ارتقای کیفی تصفیه‌خانه آب اردبیل در حال اجرا است که هدف از اجرای این طرح نیز ارتقای کیفی آب خام اردبیل از طریق سد یامچی است که این طرح با سرعت در حال تکمیل شدن است.

به گفته او، تاکنون پروژه ارتقای کیفی تصفیه‌خانه آب اردبیل با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجرا است و بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده است.

رمضانی گفت: امیدواریم هفته دولت امسال با بهره‌برداری از این پروژه شاهد ارتقای کیفی آب شرب در اردبیل باشیم تا اهالی دغدغه‌ای در این حوزه نداشته باشند.

او اعتبار مورد نیاز برای این پروژه را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و می گوید: در تخصیص این منابع نیز پیگیری‌های جدی را انجام می‌دهیم.

به گفته رمضانی، برنامه‌ریزی برای تأمین آب شرب در تابستان در استان اردبیل انجام شده و ما سعی می‌کنیم بدون برخورد با بحران کم‌آبی بتوانیم با همراهی مردم آب مورد نیاز را در فصل گرم سال برای هم استانی‌ها به شکل کامل تأمین کنیم.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته از لحاظ کمی و کیفی در تأمین آب شرب اردبیل با مشکلاتی روبه‌رو بودیم، سعی کردیم در مراحل مختلف در دهه گذشته به بهبود کیفی و کمی آب اردبیل کمک کنیم.

رمضانی می گوید: در این زمینه با رهاسازی شناورها در سد یامچی و همچنین احداث برج آبگیر توانستیم طعم و مزه آب در اردبیل را که زمانی دارای مشکل بود، برطرف کرده و ارتقای وضعیت را در این حوزه شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.