مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از ساخت مستند ۲۱۰ دقیقه‌ای برای معرفی حیات جانوری و گیاهی دنا خبر داد.

هادی سینایی گفت: مستند ۲۱۰ دقیقه‌ای در قالب ۲ برنامه ۱۰۰ و ۱۱۰ دقیقه‌ای به منظور معرفی ظرفیت‌های ذخیره گاه دنا و فرهنگسازی برای صیانت از گنجینه‌های ارزشمند این میراث طبیعی ساخته شده است.

او افزود: یکی از مستند‌ها به معرفی حیات وحش جانوری و گیاهی و مستند دیگر مختص حیات وحش جانوری ذخیره گاه دنا مانند؛ کل و بز، گراز، سنجاب و پرندگان پرداخته است و در صدا و سیما پخش می‌شود.

سینایی ادامه داد: مسئولان تصمیم ساز و تصمیم گیر سازمان حفاظت محیط زیست در سطوح ملی و استانی به این نتیجه رسیده اند که تنها راه حفظ عرصه‌های طبیعی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی است.

منطقه حفاظت شده دنا از مهمترین ذخیره گاه‌های زیست کره جهان، ظرفیتی مهم برای حفظ بیش از ۳۲۰ گونه جانوری در این منطقه بکر و میراث گرانبهای طبیعی است، این منطقه در ۱۶  تیرماه سال ۱۳۹۰ به عنوان پانصد و شصت و یکمین ذخیره گاه زیست کره جهان در سازمان یونسکو ثبت شد.

وجود کوه، جنگل، بیش از ۱۰۰ چشمه، رودخانه و یک هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی دنا را به زیستگاه گونه‌های جانوری مختلف تبدیل کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.