سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: تلاش من و کادر فنی تیم ملی این است تا جایی که مسئولیت داریم اتفاقات قشنگی برای کشتی فرنگی رقم بخورد.

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان مطلب فوق، اظهار داشت: تاکیدم این است تا جایی که مسئولیت داریم اتفاقات قشنگی برای کشتی فرنگی رقم بخورد. به هر شکل در گذشته اتفاقات مهمی برای کشتی فرنگی رخ داده، اما قشنگترین اتفاق ما المپیک ۲۰۱۲ لندن بود جایی که کشتی فرنگی ما سه طلای ناب برای اولین بار در طول تاریخ کسب کرد. چیزی که بنده و همکارانم در تلاشیم رقم بخورد تکرار آن نتایج است.

وی تصریح کرد: بانی نتایج شیرینی که در گذشته کسب شد مربیان سازنده‌ای هستند که بدون هیچ چشم داشت و پاداشی در جای جای کشور عمر پر برکتشان را معطوف کشتی می‌کنند، این افتخارات متعلق به آنهاست و چیزی که بنده به همراه همکارانم در توانمان هست، این است که این مسیر با همان شیب به سمت بالا جلو برود.

قهرمان جهان درباره اینکه چرا بسیاری می‌گویند بعد از نسل طلایی المپیک لندن کشتی گیران جانشین نتوانستند ثبات لازم را داشته باشند، گفت: وقتی در لندن آن نتیجه درخشان کسب شد، محمد بنا نزدیک به ۶ یا ۷ سال زمان داشت که کار فنی را به نحو خوبی پیش ببرد، علاوه بر آن نسلی که در اختیار بود از المپیک ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ توانستند در رقابت‌های جهانی یا قهرمان شوند و یا به مدال برسند. آن نسل طلایی تکرار نشد و شاید الان هم در بعضی از اوزان با آن چهره‌ها فاصله داشته باشیم، اینکه بخواهیم آن اتفاق تکرار شود به زعم بنده باید به کادرفنی تیم ملی هم اختیار و هم زمان داده شود.

وی تاکید کرد: ابزار اولیه برای یک مربی که بتواند ماموریت فنی اش را پیاده سازی کند زمان مناسب است، هرجایی در حوزه فنی ثبات ایجاد کردیم، امکانات دادیم، فرصت لازم به کادرفنی داده شد با توجه به استعداد‌های بی نظیری که در کشور داریم نتیجه هم حاصل شده، به نظر من مهمترین ابزار علاوه بر حمایت‌های مادی و معنوی، ایجاد حاشیه امن برای سرمربیان و مربیان تیم ملی است که آن‌ها بتوانند با طیب خاطر برنامه‌های فنی شان را در یک بازه زمانی چهار ساله اجرا کنند تا در نهایت نتیجه لازم نیز کسب شود.

سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا روز‌های ۲۰ و ۲۱ فروردین ماه در شهر آستانه کشور قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط پویا دادمرز دروزن ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم، مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، سجاد ایمن طلب در وزن ۷۲ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره و علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و در رده بندی تیمی نیز ایران با ۱۹۶ امتیاز مقتدرانه بالاتر از میزبان به عنوان قهرمانی رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار