مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۸ سکونتگاه غیر رسمی در شهر‌های ارومیه، سلماس، پیرانشهر، بوکان، مهاباد، نقده، خوی و میاندوآب شناسایی شده است.

سیدمحسن حمزه لو روز مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۷ هزار و ۷۶۵ نفر در این سکونتگاه‌ها ساکن هستند، گفت: ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی مرتبط با فعالیت‌های بازآفرینی شهری بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: هزار و ۷۶۱ هکتار مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده در این استان است.

حمزه لو ادامه داد: این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست‌های محرومیت زدایی از چهره محلات حاشیه شهر‌های استان علاوه بر تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌ها، ۳۰ پروژه مختلف بازآفرینی شهری را در حاشیه شهر‌های استان اجرا کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در همین راستا در شهر‌های مورد هدف طرح‌های بازآفرینی و در سکونتگاه‌های غیر رسمی اقدامات مختلفی همچون اجرای زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، ساخت و تکمیل فضا‌های آموزشی، بهسازی مسیل‌های مناطق هدف و ساخت خانه محله در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است.

حمزه لو همچنین در رابطه با تقلیل افق طرح جامع شهر بوکان نیز یادآور شد: افق طرح جامع این شهر تا سال ۱۴۰۵ بوده و در راستای مطالعه مجدد و بررسی بیشتر با تقلیل افق مدنظر است.

وی تاکید کرد: همچینین در راستای ساماندهی اراضی و سکونتگاه‌های شهر بوکان الحالق یک محدوده ۴۰ هکتاری به محدوده شهر بوکان در حال بررسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.