مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت:در حال حاضر تعداد ۴۴۰ هزار نفر یعنی نزدیک به ۱۲ درصد جمعیت استان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بدر شکوهی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمرکز بر سامان‌دهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و افزایش سطح زندگی شهروندان ساکن در این محلات، از اولویت‌های سازمان امور اجتماعی کشور است گفت: مطابق مصوبه ستاد بازآفرینی شهری مقرر است ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی این بخش به محلات کم برخوردار در شهر‌های دارای سکونت‌گاه‌های غیررسمی تخصیص یابد.

او برخورداری عادلانه ساکنان این مناطق از کلیه امکانات و خدمات عمرانی، بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی را از اصول اساسی توسعه متوازن و عامل شکل گیری وفاق و انسجام اجتماعی دانست.

او راه اندازی چهار دفتر تسهیل گری در ۶ محله از تبریز را با توجه به دستاورد‌هایی که در ۲ سال اخیر داشته اند یکی از مداخلات موثر وزارت کشور در حوزه سامان‌دهی سکونتگاه‌های غیر رسمی عنوان و اظهار امیدواری کرد شهرداری تبریز مطابق تفاهم نامه‌ای که با سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری منعقد کرده است در راه اندازی ۱۵ دفتر تسهیل گری جدید و تحت پوشش قرار دادن کلیه جمعیت ساکن در این محلات تسریع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.