مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴ هزار و ۴۵۳ نفر در صنعت استان طی سال گذشته خبرداد.

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: با صدور ۱۸۷ فقره پروانه بهره‌برداری برای واحد‌های صنعتی جدید و ورود این واحد‌ها به چرخه تولید، زمینه اشتغال مستقیم برای ۴ هزار نفر در استان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته هزار و ۲۸ فقره جواز تأسیس برای احداث واحد‌های صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل و راه‌اندازی این واحد‌ها بیش از ۴۷۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۸۰۲ واحد صنعتی تولیدی در استان مشغول به فعالیت هستند که برای فعال‌سازی این واحد‌ها در استان بیش از ۱۲۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

سرتیپی گفت: برای اجرای طرح‌های صنعتی تولیدی در استان ۴ هزار و ۷۷۶ فقره جواز تأسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیون و ۵۳۶ هزار میلیارد ریال صادر شده است که با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌های صنعتی پیش‌بینی می‌شود برای ۱۱۴ هزار نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.