معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه از گردشگران خواست تا فریب تبلیغات تور‌های گردشگری غیرمجاز را نخورند.

علی صابر معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش تور‌های گردشگری در فصل بهار، گفت : باتوجه به اینکه در این فصل زیبایی جاذبه‌های طبیعی دو چندان می‌شود، برای همین مردم علاقه بیشتری برای گذراندن اوقات خود در طبیعت دارند و بعضا ترجیح می‌دهند که در قالب تور‌های گردشگری به جا‌های مختلفی سفر کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی آمار بازدید از دیگر جاذبه‌های گردشگری مانند آثار تاریخی هم بالا می‌رود، ادامه داد: همین مسئله باعث می‌شود تا تور‌های گردشگری در این فصل رونق خاصی پیدا کند.

معاون گردشگری استان تصریح کرد: تنها متولی تورگردانی در استان دفاتر خدمات مسافرتی هستند، چرا که مجوز این کار را از میراث فرهنگی دریافت کرده اند و قوانین و اصول مربوط به تورگردانی را هم می‌دانند، اما گا‌ها برخی از مردم بدون اطلاع از این موضوع، فریب تور‌های غیرمجاز را می‌خورند.

وی تاکید کرد: در استان ۶۸ دفتر فعال خدماتی مسافرتی داریم که مجوز تورگردانی دارند و گردشگران زمانی که به آن‌ها مراجعه و یک تور را خریداری می‌کنند، یک قرارداد در دو نسخه به آن‌ها داده می‌شود تا آن را امضاء کنند.

صابر با بیان اینکه در تور‌های گردشگری گروهی یک راهنمای گردشگری دارای کارت تور را همراهی خواهد کرد، گفت: برای تمام گردشگرانی که در این تور‌ها حضور دارند، بیمه صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: برخلاف تور‌های گردشگری مجاز که امنیت گردشگران را تامین می‌کنند، تور‌های گردشگری غیرمجاز با تبلیغات اغوا کننده تنها به دنبال فریب گردشگران هستند.

معاون گردشگری استان با بیان اینکه این نوع از تور‌ها هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی برای جذب گردشگران تبلیغات انجام می‌دهند، گفت: در یکی دو سال اخیر برخی از صنوف مانند آتلیه‌ها و آرایشگر‌ها هم به تورگردانی روی آورده اند، درحالیکه هیچ سررشته‌ای از این کار ندارند و علاوه بر اینکه خدمات مناسبی به گردشگران نمی‌دهند، امنیت آن‌ها را هم تامین نمی‌کنند.

وی با تاکید براینکه گردشگران به هیچ عنوان نباید به تور‌های غیرمجاز اعتماد کنند، گفت: اینگونه تور‌ها برخلاف آنچه که تبلیغ می‌کنند، خدمات بی کیفیتی به گردشگران ارائه می‌دهند و گا‌ها اسکان و پذیرایی آن‌ها را در مراکزی که مجوزی ندارند، انجام می‌دهند. 

به گفته این مسئول، طی یک سال گذشته بیش از ۷۵ فقره تور غیرمجاز در سطح استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.