دریایی گفت: برای کمک به بخش فرهنگی استان می‌توان از هزینه‌کرد مجمع خیرین فرهنگی استفاده شود لذا به تشکیل این بخش نیاز داریم.

علی‌اصغر دریایی شامگاه یکشنبه در کرسی آزاداندیشی فعالان فرهنگی و رسانه‌ای که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در یکسال گذشته سفر‌هایی به شهرستان‌های استان داشته‌ایم و جلسات و برنامه‌هایی در این شهرستان‌ها برگزار شد و همچنان ادامه خواهد داشت.

او به اهداف سفر‌های شهرستانی اشاره کرد و افزود: نگاه و تمرکز نباید فقط بر مرکز استان باشد و در همین راستا با سفر‌های شهرستانی به دنبال این هستیم که تمرکز خود را به شهرستان‌ها معطوف کنیم چراکه تمرکززدایی منجر به ارائه خدمات در شهرستان‌ها و روستا‌ها خواهد شد و می‌توان استعداد‌های زیادی را شناسایی و کشف کرد.

او خاطر نشان کرد: با وجود اینکه در سایر شهرستان‌های کردستان از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی فرهنگی استقبال خوبی شد در سنندج صورت نگرفت.

دریایی افزود: کارمندان فرهنگ و ارشاد شبانه‌روز مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم و اهالی فرهنگ و هنر هستند و از تمام فعالان رسانه‌ای درخواست می‌کنیم در کرسی‌های آزاداندیشی شرکت کنند.

او اذعان کرد: کسی منکر مشکلات استان نیست، اما باید خودمان برای حل مشکلات تلاش و مطالبه‌گری کنیم.

دریایی اذعان کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به دنبال جزیره‌ای عمل کردن نیستیم بلکه به کار شبکه‌ای معتقد هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: امروز فرهنگ دوستان باید به این باور برسند که برای کمک به بخش فرهنگی استان می‌توان از هزینه‌کرد مجمع خیرین فرهنگی استفاده شود لذا به تشکیل این بخش نیاز داریم.

دریایی اذعان کرد: شبکه‌هایی که ادعای مردمی‌بودن می‌کنند باعث شدند که برنامه مهمی مثل نمایشگاه کتاب در استان برگزار نشود.

در ادامه این جلسه تعدادی از فعالان فرهنگی و رسانه شهرستان سنندج به بیان مشکلات فرهنگی و هنری استان و همچنین مشکلات اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.