سینمای سقز آماده بهره برداری است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان راه اندازی سینما در شهر سقز از محل اعتبارات دولتی را نیز گام بزرگی در جهت توسعه زیرساخت‌های فرهنگ و هنر عنوان کرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهرام نصراللهی زاده رییس سازمان مدریت و برنامه ریزی استان در دیدار انجمن هنر‌های نمایشی استان کردستان با اشاره به اینکه دولت برای توسعه زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر با جدیت تلاش کرده است؛ گفت: در سالن تالار مرکزی شهر سنندج با ۱۴ هزار متر مربع زیربنا، از زمان شروع پروژه در سال ۸۲ تا سال ۱۳۹۶ حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد بود در حالی که در سه سال اخیر با تخصیص حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار سرعت قابل توجهی یافته و به حدود ۷۰ درصد رسیده و امیدواریم در سال جاری تکمیل شود.

او افزود: در دوسال گذشته احداث چندین پلاتوی تاتر در شهر‌های مختلف استان در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه پلاتوی کامیاران افتتاح، پلاتوی بیجار و دیواندره آماده افتتاح، پلاتوی مریوان در آینده نزدیک تکمیل و پلاتوی سقز نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

نصراللهی زاده راه اندازی سینما در شهر سقز از محل اعتبارات دولتی را نیز گام بزرگی در جهت توسعه زیرساخت‌های فرهنگ و هنر در دومین شهر بزرگ استان عنوان کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از محل اعتبارات استانی نیز به حوزه فرهنگ و هنر از جمله برگزاری جشنواره‌های تاتر خیابانی مریوان، جشنواره تاتر کردی سقز، تاتر وتار بیجار، کنگره مشاهیر کرد و ... کمک کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان احداث هنرستان هنر‌های زیبای دختران در سنندج را گامی بزرگ برای پرورش استعداد‌های فرهنگی و هنری از سنین نوجوانی عنوان کرد و گفت: این کار‌ها تنها بخشی از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در استان طی چند سال اخیر در حوزه فرهنگ و هنر است.

او ابراز امیدواری کرد هنرمندان استان کردستان با برقراری پل ارتباطی میان هنر و اقتصاد بتوانند از ظرفیت هنر برای توسعه اشتغال و افزایش درآمد مردم استان بهره ببرند و گفت: برای مثال پایتخت تاتر خیابانی ایران، برند مریوان شده است و اقتصاد هنر در مریوان می‌تواند به رشد اقتصاد عمومی کمک کند.

نصراللهی زاده به اهمیت بالای فرهنگ و هنر در توسعه همه جانبه استان اشاره کرد و گفت: از نگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان اهمیت فعالیت‌های هنری و فرهنگی کمتر از اهمیت فعالیت‌های عمرانی نیست.

به گفته نصراللهی زاده جاده و بزرگراه و فرودگاه و ... برای انسانِ توسعه یافته ساخته می‌شود و صرف توسعه فیزیکی زیربنا‌های عمرانی بدون پرورش انسان، کاری عبث است و این فرهنگ و آموزش است که مسئولیت پرورش انسان را به عهده دارد چراکه کار‌های هنری شخصیت ساز است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.