با مشارکت انجمن تغذیه سالم و اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه طرح پخت نان با آرد کامل در دستور کار قرار گرفت.

علی ملکشاهی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای آزمایشی طرح پخت نان با آرد کامل در استان، گفت : نان به عنوان قوت غالب مردم در سفره ما ایرانی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما باید سعی کنیم تا نان با بیشترین خواص غذایی به سفره مردم برسانیم، امری که متأسفانه طی چند سال گذشته زیاد به آن توجه نشده است. 

وی در خصوص فواید اجرای این طرح در استان کرمانشاه، افزود: با همکاری انجمن کارخانه‌های استان کرمانشاه و با توجه به خواص سرشار این نوع نان در سلامتی افراد، درصد سبوس‌گیری را در مراحل تهیه آرد کامل به ۶ درصد کاهش دادیم تا مردم هر چه بیشتر از خواص نان کامل بهره‌مند شوند. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از خواص نان کامل برای بدن انسان به مواردی همچون؛ جلوگیری از رشد آمار چاقی، دیابت، سکته و سرطان، تامین فیبر مورد نیاز بدن، تامین یتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر اشاره کرد.

وی گفت: در حال حاضر یک واحد خبازی به صورت آزمایشی آماده پخت نان با این کامل می‌باشد و بزودی این امر در اغلب واحد‌های خبازی سراسر استان به اجرا در خواهد آمد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.