حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق رودخانه فرات، در پی تاکید دمشق بر لزوم عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از سوریه، افزایش یافته است.

شبکه المیادین گزارش داد حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق رودخانه فرات، در پی تاکید دمشق بر لزوم عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از سوریه، افزایش یافته است.

حمله به پایگاه آمریکا در میدان گازی کونیکو، پس از حملات فزاینده علیه حضور آمریکا در شرق رودخانه فرات رخ می‌دهد. تحولات میدانی که از پشتیبانی معادلات سیاسی که مربوط به خواست دمشق برای پس گرفتن زمین‌هایش است و متحدانش هم از آن حمایت می‌کنند، برخوردار است.

روز‌ها آرامش در دو سوی رودخانه فرات در شرق دیرالزور برقرار است و شب‌ها حملات موشکی به پایگاه‌های آمریکا رخ می‌دهد. این حملات اخیرا از میدان نفتی العمر نزدیک رودخانه فرات تا میدان الرمیلان در فاصله صد‌ها کیلومتری تشدید شده است. واشنگتن به حدود ۸۰ حمله در دو سال اعتراف کرد. حملات فزاینده‌ای که خواست دمشق برای پس گرفتن زمین‌هایش را حمایت می‌کند. دو متحد ایرانی و روسی دمشق از این خواسته سوریه حمایت می‌کنند.

میشل کلاغاصی، تحلیلگر مسایل سیاسی در این خصوص گفت: باید آمریکا را با توسل به زور و با قدرت بیرون کرد. آمریکا نمی‌خواهد سوریه را ترک کند، زیرا راهبرد بزرگی در اختیار دارد و شکست برای آمریکایی‌ها بسیار از چیزی که تصور می‌شود، گسترده‌تر است. این شکست در سطح جهانی و نه فقط سوریه است.

حملاتی که باعث بحث‌های داخلی در آمریکا درباره مفید بودن باقی ماندن در سوریه شده است. یک عضو کنگره، پیش نویس قانونی را ارائه کرد و خواستار عقب نشینی از سوریه شد، اما تصویب نشد. مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، بازدید غیرمنتظره‌ای از یکی از پایگاه‌های آمریکا داشت. در برابر این تحرکات، روند پیشرفت در روند نزدیک شدن سوریه و ترکیه پیگیری می‌شود که یکی از نقاط مشترک در آن، همکاری برای پایان دادن به حضور آمریکا در شرق رودخانه فرات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار