معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۸۵ طرح ورزشی در آموزش و پرورش استان اردبیل در دست اجراست.

اکبر دهقانی نیا با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان، با همکاری کارشناسان از ۲۱ به ۳۵ صدم مترمربع افزایش یافته است و تلاش می‌کنیم طی چهار سال آینده به استاندارد جهانی یک متر مربع برسانیم، گفت: افزایش فضای ورزشی، تامین تجهیزات و امکانات و افزایش نیروی انسانی متخصص سه برنامه اصلی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان است.

او با اشاره به اینکه سهم استان اردبیل از طرح‌های ورزشی کشوری ۵۳ مورد بود که با مطالبه‌گری و رایزنی‌های انجام شده تعداد آن به ۶۳ مورد افزایش یافت، می گوید: این طرح‌ها شامل مدارس حیاط پویا، سالن‌های چمن مصنوعی و سالن‌های روباز و پنج سالن ورزشی کامل است که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه دی ماه پارسال برای تامین تجهیزات ورزشی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال برای یکهزار و ۵۰۰ مدرسه کم برخوردار در ۲۲۰ محله و در ۱۹ منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش استان وسایل ورزشی خریداری و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت، گفت: در راستای توانمندسازی دبیران تربیت بدنی نیز در ۱۹ منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش به ۷۳۵ نیروی مراقب سلامت و تندرستی لباس‌های یکرنگ و یکدست رایگان ارائه شد.

او در ادامه از اختصاص۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: از این میزان تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و جذب بقیه منابع هم در دست پیگیری است. بخشی از این اعتبارات از جانب دولت و بخشی دیگر از ناحیه مشارکت‌های مردمی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تامین می‌شود.

دهقانی نیا همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان بخصوص استانداری را به منظور دستیابی بهتر به هدف‌های این معاونت ضروری خواند و می گوید: در اجرای طرح‌ها و اسناد بالادستی، از دو سال قبل معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل رتبه نخست سلامت، بهداشت و تندرستی را در کشور احراز می‌کند و در طرح ملی پاک نیز با ۵۶ درصد پوشش دانش آموزان، رتبه نخست کشور را در اختیار داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.