کشیک ۲۶۱ خبازی مازندران در تعطیلات عید فطر

۲۶۱ خبازی مازندران در تعطیلات عید سعید فطر به صورت فوق العاده به تولید نان و ارائه به مردم می‌پردازند.

عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به توریستی بودن استان مازندران گفت: به دلیل شرایط خاص استان و ورود مسافر از سراسر کشور در تعطیلات عید سعید فطر و افزایش تقاضا برای کالا‌های اساسی در مجموع ۴۱۷۶ تن سهمیه آرد فوق العاده علاوه بر سهمیه ثابت ماهانه به واحد‌های خبازی کشیک اختصاص یافت.

او افزود: با تمهیدات صورت گرفته و ذخیره سازی آرد کافی در شهرستان‌ها هیچ نگرانی و کمبودی در خصوص آرد مورد نیاز واحد‌های خبازی در استان وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با توجه به ثبت ورود بیش از ۲۰ میلیون مسافر به استان در ایام تعطیلات نوروز ادامه داد: به منظور تامین نان مسافرین و شهروندان استان در ایام پایانی سال گذشته و نوروز امسال ۳۸۴ واحد خبازی در به صورت فوق العاده اقدام به پخت و عرضه نان به شهروندان کرده بودند.

وفائی نژاد با بیان اینکه نان مورد نیاز شهروندان و مسافرین استان در ایام نوروز تامین شد و هیچگونه کمبود و مشکلی برای تهیه نان در ایام مذکور گزارش نشده است، افزود: در اجرای طرح کشیک نوروزی استان در مجموع ۲۴ هزار و ۸۰۰ تن آرد فوق العاده علاوه بر سهمیه ثابت ماهانه در اختیار نانوایان قرار گرفت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: به منظور نظارت بر آرد فوق العاده تخصیص یافته به خبازی‌ها و جلوگیری از هدررفت آن، تیم‌های بازرسی استانی متشکل از فرمانداری‌ها، اداره کل غله، صمت، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و اتحادیه خبازان در ایام تعطیلات عید سعید فطر نیز بازدید میدانی از واحد‌های خبازی را در دستور کار خود خواهند داشت.

او افزود: در ایام تعطیلات نوروز از ۱۱۸۶ واحد خبازی بازدید به عمل آمد که ۲۲۱ واحد متخلف با ۸۱۷ عنوان تخلف شناسایی و گزارش آن جهت پیگیری قانونی به دستگاه‌های مربوطه ارسال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار