یک کارشناس دینی گفت: برخی شبهه می‌کنند در زمان حکومت نبوی و علوی هم بی‌حجابی بود و آنان برخوردی نداشتند.

حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر، مدرّس حوزه و دانشگاه و امام جماعت مسجد جامع امام سجاد (ع) تهران اظهار داشت: «پوشش» یکی از شاخصه‌‏های وجودی انسان و وجه ممیّز او از دیگر موجودات است؛ بنابراین جزء نیاز‌های فطری انسان به شمار می‌‏رود. این امر مهم در منطق وحی از چنان جایگاه رفیعی برخوردار است که قرآن کریم ضمن هدیه الهی خواندن نعمتِ پوشش، به کارکرد‌های مختلف آن اشاره دارد؛ چنانچه می‌‏فرماید: «ای فرزندان آدم، برای شما لباسی فرو فرستادیم که اندام شما را می‌‏پوشاند و مایه زینت شما است. این از آیات خداوند است؛ باشد که متذکر شده، پند گیرید.» (اعراف/۲۷)


بیشتربخوانید


اقدام عملی ائمه اطهار (ع) در خصوص حجاب

وی در پاسخ به شبهه‌ای که این روز‌ها برخی مطرح می‌کنند و می‌گویند در زمان پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) نیز بدحجابی وجود داشته است و آنان برخورد و اقدامی علیه آن نداشتند، گفت: در منظومه فکری و سیره عملی معصومین (علیهم‌السلام)، نوع مواجهه با این پدیده در دو مقام «تبلیغ و ترویج فرهنگ پوشش» با رویکرد ایجابی و «مقابله و مبارزه با بدپوششی» با رویکرد سلبی کاملاً مشهود است.

شرح وظایف والی منصوب پیامبر برای مقابله با بدحجابی

ذاکر با اشاره به اینکه در سیره نبوی و علوی به موارد متعددی برخورد می‏‌کنیم که در اعلامیه‌‏ها و بیانات رسمی و حکومتی، پدیده بدپوششی مورد تقبیح و مذمت قرار گرفته و در مواردی از عمّال و کارگزاران حکومتی خواسته شده که با این امر مقابله کنند، گفت: پیامبر اکرم (ص) هنگامی که عمروبن حزم را به عنوان والی نجران در یمن منصوب کرد، شرح وظایفی برای او نگاشت؛ حضرت در بخشی از این آیین نامه کاری، او را مسئول پاکدامنی و حجاب مردم می‌‏داند و از او می‌خواهد به اقدامات عملی در این زمینه همت گمارد: «عهد من محمد النبی رسول‏الله لعمرو بن حزم حین بعثه الی الیمن، أمره بتقوی الله فی أمره کلّه... و ینهی الناس أن یصلّی أحد فی ثوب واحد صغیر، الا أن یکون ثوبا یثنی طرفیه علی عاتقیه، و ینهی الناس أن یحتبی أحد فی ثوب واحد یفضی بفرجه الی السماء؛ و ینهی أن یعقص أحد شعر رأسه فی قفاه؛ ترجمه این است که مردم را از نماز خواندن در یک لباس کوچک (بدن نما) نهی کند، مگر اینکه پوششی باشد که بتواند دو طرف آن را به دو شانه خود گره بزند. مردم را از اینکه لباس کوچکی بپوشند که عورتشان (بخش‌هایی از بدن که در شرع پوشاندنش واجب دانسته شده است) آشکار شود، باز دارد و از اینکه کسی موهایش را پشت سرش انباشته کند، نهی کند. (مکاتیب‌‏الرسول/ج۲/ص۵۲۸).

این کارشناس دینی گفت: در این فرمایش که در واقع وظایف حکومت را بازگو می‏‌کند؛ با صراحت، گسترش حجاب و عفاف و برخورد با پدیده بدپوششی به عنوان کارویژه‏ حکومت اسلامی معرفی می‌شود.

دستورالعمل پوشش زنان و مردان از منظر پیامبر اسلام

وی ادامه داد: از جابربن عبدالله انصاری نقل شده است که پیامبر اکرم (ص) از اینکه زن هنگام خارج شدن از منزل، لباسی بپوشد که مشهور و انگشت‌نما باشد و یا خود را تزیین به زیورآلاتی کند که موقع راه رفتن سروصدای آن‌ها شنیده شود و باعث جلب توجه مردان نامحرم شود، نهی می‌کردند. آن حضرت زنانی را که خود را از لحاظ پوشش و رفتار، شبیه مردان می‌کردند و یا مردانی را که خود را شبیه زنان می‌نمودند، لعنت می‌کرد. پیامبر اکرم (ص) از اینکه زنان بدون ضرورت در میان نامحرمان حرف بزنند و یا در غیرخانه‌های خودشان، شب را بخوابند، نهی می‌فرمود... (مستدرک‌‏الوسائل/ ج۱۴/ص ۲۸۰)

امیرالمومنین عامل بی‌حجابی زنان را چه می‌دانند؟

ذاکر تصریح کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) دستورالعمل کیفیت حضور زنان در یکی از مکان‌‏های عمومی یعنی بازار را تعیین می‌‏فرماید که این حکم را می‌‏توان با تنقیح مناط در دیگر مکان‌‏های عمومی نیز جاری ساخت: «عَنْ أَبِی‏عَبْدِ اللهِ (علیه السلام) قَالَ: قَالَ أَمِیرالْمُؤْمِنِینَ یَا أَهْلَ الْعِرَاقِ نُبِّئْتُ أَنَّ نِسَاءَکُمْ یُدَافِعْنَ الرِّجَالَ فِی الطَّرِیقِ أَمَا تَسْتَحْیُونَ (الکافی/ ج ۵/ ص۵۳۷) در حدیث دیگری از امام صادق علیه السلام نقل است که: «أَنَّ أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ قَالَ: أَمَا تَسْتَحْیُونَ وَ لَا تَغَارُونَ نِسَاءَکُمْ یَخْرُجْنَ إِلَی الْأَسْوَاقِ وَ یُزَاحِمْنَ‏ الْعُلُوج‏»؛ آیا شرم نمی‌کنید و به غیرت نمی‌‏آیید که زنان شما راهی بازار‌ها و مغازه‌ها می‌‏شوند و با افراد بی‌دین برخورد (اختلاط) می‌کنند. (الکافی/ ج ۵/ ص ۵۳۷)

این کارشناس دینی افزود: سیاق خطاب حضرت نشان می‌دهد که از جایگاه حکومت، چنین سرزنشی را متوجه سهل‌انگاری اهل عراق کرده است و نه امر به معروف و نهی از منکر شخصی؛ خطاب کلی به مردم عراق و گزارش دادن به حضرت گویای این نکته است.

موضع حاکمیت در خصوص بدحجابی از منظر امیرالمومنین

وی گفت: وقتی حضرت در حالی که حاکم است، آن هم با چنین لحن، خطابی را متوجه جامعه می‌کند، اصل این است که این فرمایش از موضع حاکمیت است و نه صرف بیان حکم شرعی یا وظیفه شخصی امر به معروف و نهی از منکر؛ همانند هر فرد دیگر. دیگر اینکه مقصود روایت این نیست که چرا زنان اهل عراق به رفت و آمد در خیابان و بازار مبادرت می‌کنند؛ بلکه مقصود سرزنش اهل عراق از نحوه رفت و آمد زنان است.

ذاکر گفت: با مراجعه به مجموعه روایاتی که درباره پوشش و یا بدپوششی از جانب معصومان (ع) به ما رسیده است، به وضوح روشن می‌‏شود که ایشان در همه جا به یک شکل عمل نکرده و از شیوه‌‏های مختلفی برای مواجهه و برخورد با پدیده پوشش و بدپوششی استفاده می‌کرده‌اند. در یک دسته‏‌بندی کلی این روایات را می‌‏توان به دو دسته تقسیم کرد: دسته اول مواردی است که معصوم (ع) به‌صورت ایجابی با مسئله برخورد کرده است و به اصطلاح امروز مواجهه ایشان از طریق کار فرهنگی بوده است و دسته دیگر مواردی است که شیوه مواجهه، سلبی و برخورد بوده است.

این کارشناس دینی در پایان خاطرنشان کرد: با مطالعه عمیق و بررسی دقیق می‌توان از فحوای این‌گونه روایات و سایر آموزه‌های دینی و گزاره‌های تاریخی، این مطلب را برداشت کرد که حکومت و دستگاه‌‏های حکومتی در قبال نحوه پوشش زنان و رفتار مردان در جامعه و حریم عمومی مسئولیت دارند و ضمن استفاده از روش‌های تعلیمی، تبلیغی، روشنگری و کار فرهنگی وظیفه دارند در صورت عدم رعایت پوشش و شکستن حریم عفاف در محافل اجتماعی توسط برخی زنان و مردان، با ایشان برخورد کرده و مانع از حضور «زنان مکشفه» در جامعه شوند.

منبع: فارس

برچسب ها: حجاب ، پوشش بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهین
۰۶:۰۹ ۲۷ تير ۱۴۰۲
بله درست پیامبر و ائمه در مورد حجاب وشیوه رفتار زنان ومردان در جامعه سفارش ودستوراتی داده اند اما در مورد برخورد ایشان با کسانی که سرپیچی می کردند چیزی نیامده مشکل امروز جامعه هم نوع برخوردهاست!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا احمدی
۰۵:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
امیر المومنین فقط در مورد حجاب سخن نگفته اند در مورد ربا و مفسدان همانند رانت خواران واختلاس گران بسیار سخن گفتن که شماها فقط در مورد حجاب صحبت می کنید چون ظاهر دین است باطن فاسد بود کسی نمیبیند
Iran (Islamic Republic of)
مریم حسنی
۱۳:۴۴ ۰۳ دی ۱۴۰۲
سلام هر اشتباهی باید در جایگاه خودش بررسی بشه نه اینکه به خاطر دزدی و اختلاس و رانت مسئله حجاب دیده نشه و مورد توجه قرار نگیره،حرف شما مثل این هست که بگیم دزد ها رو رها کنید و قاتل ها و قاچاقچی های مواد و اعضای بدن انسان رو دستگیر کنید. این دزدها که فقط طلا و جواهر می‌دزدند مفسد اصلی جای دیگر است ،ان را دستگیر کنید .
هر کسی اشتباهی کرد باید امر به معروف بشود با ادب و احترام و وظیفه همه است از فساد اخلاقی و جنسی که نتیجه بی حجابی و بد حجابی است در جامعه جلوگیری کنیم شما راضی هستی فرزندت در یک جامعه پر از فساد اخلاقی و جنسی رشد کند؟که این فساد همین الان هم رشد کرده و ریشه زدن که نتیجه آن همین رعایت نکردن حجاب است شما راجب حجاب و عدم رعایت حجاب تحقیق کن ببین چه نتایجی به دست میاوری
Iran (Islamic Republic of)
حسین نقطه
۰۴:۱۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
مرگ بربی حجاب.مرگ برمرد بی غیرتش.خداوند بینی مرد بی غیرت روبخاک می‌مالد.تازه گی ها ترک موتوربی حجاب هم هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
انوقت اون حضرت نگفتن.اول مردها.بایدنگاهشون حجاب داشته باشند.نامحرمیت وپوشش فقط برای خانمهانیست چرا.ظلم وستم وحق خوری رو.نگفتین.ان حضرت بیشترین تلاششون این بود.که به کسی ظلم نشودحق مردم رونخورند.وحواسشون به کودکان بی سرپرست بود.ولی الان چی نگاه کنیدخیابانها.پرازکودکان کارشده.یعنی کل قران فقط درموردحجاب نیست بیشترش این هستش که خطاب به ظالمین واختلاسگرانه اونایکه ازبیت المال به نفع خودشان وخانوادشون استفاده میکنن.اگه به این ایه وسوره ها.اعتقادداشته باشیم وبه گفته های قراان عمل کنیم الان جامعه ما.هم اباد.بود.
Germany
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
حتما شماهم‌ خودتون رو باپیامبر مقایسه میکنین منتهی یه اشکال وجود داره پیامبر اختلاس نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
کاش بی حجابی بود ولی قانون درسایرموارد اجرا می شد الان هربی قانونی بکنی آزادی فقط حجاب داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۴۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
سلام بی‌حجابی هم نوعی فساد است که نتیجه آن مشکلات اخلاقی و جنسی می‌شود حرف شما مثل این است که بگوییم اگر فلانی قاچاق کرد رهایش کنید و به سراغ افراد قاتل و جانی بروید،بگذارید قاچاق وجود داشته باشد فقط قاتلین در جامعه نباشند،بی حجابی قاتل عفت و حیا و پاکدامنی است بی‌حجابی باعث رشد فساد اخلاقی و جنسی است همین بی‌حجابی خانم‌ها است که باعث میشود پسر‌ها دست به...... بزنند چون توان ازدواج کردن را ندارند همین بی‌حجابی خانم ها است که آمار خیانت و طلاق را بالا برده انتظار مردها را از زیبایی بانوان بالاتر برده و باعث شده زنها در مسابقه بدون برنده چه کسی جذاب تر و لوند تر است شرکت کنند و تمام عمر خود را صرف این راه کنند
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
کدام رفتار و اعمال حکومت نعوذبالله به مانند رفتار پیامبر و امیرالمؤمنین است ؟ خجالت نمی کشید ، خودتان را با پیامبر و امیرالمؤمنین مقایسه می کنید !
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۴۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا ۖ وَلِبَاسُ التَّقْوَىٰ ذَٰلِكَ خَيْرٌ ۚ ذَٰلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ......می فرماید لباسی برای پوشش عورت باشد و تقوا برترین لباس است....بحث دیگری ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
در مورد فقر و فساد هم فکرکنم چیزهایی فرموده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
اونها همه ی جوانب زندگی رو اصلاح میکردند و سطحی نگر نبودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
این کثافتهای هرزه را چگونه وارد بحثهای دینی می کنید با تصاویری که از تلویزیون پخش شد اینها فاحشه های شاهنشاهی هستند بعد از این همه شهید واین همه پیشرفت این فاحشه ها همه چیز را به باد فنا خواهند داد جوانان ما امنیت را برای فا حشه ها واراذل واوباش بوجود نیاوردند مرگ براین فاحشه های بدحجاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
کاش همه جا و همه موارد نهج البلاغه را رعایت کنیم مخصوصا در اقتصاد و بیت المال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
قطعا باید حجاب اجباری باشد .

تا به جامعه و سعادت اخروی خود و دیگران ضربه نزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
بی شرف ها چرا چیزی که به نفعتون هست رو به پیامبر نسبت میدین؟
پیامبر نسبت به بی عدالتی و گرانی و تبعیض و فقر سکوت می کرد>؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
چرا دردتون اومد؟ نسبت به سفسطه و مغلطه کاری در گناه که داره توسط شما و امثال شما انجام میشه چی هموطن؟ سکوت میفرمودند؟
France
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
ناشناس 5:30
معلومه صدات از جای گرم درمیاد شایدم خودت یکی از عاملین بی عدالتی و گران و تبعیض و فقر هستید که انقدر نسبت به حرف حق آشفته شدی
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۵۱ ۰۳ دی ۱۴۰۲
چرا فکر میکنید که صحبت در رابطه با حجاب به پیامبر نسبت داده شده؟حرف خدا را اگر پیامبر و اهلبیت نگویند چه کسی بگوید؟من و شما که با خدا در ارتباط نیستیم پس فقط پیامبر است که میتواند نظر بدهد حجاب در قرآن آمده پس پیامبر وظیفه دارد راجب حجاب صحبت کند این متن راجب حجاب است و راجب مباحث دیگر مثل دزدی و...مطالب زیادی نوشته شده دلیلی ندارد فکر کنید حجاب بی اهمیت است و دزدی و اختلاس پر اهمیت همه ی مباحث منفی باید مورد توجه قرار بگیرد هم مردم و هم مسئولین به فکر از بین بردن این مشکلات منفی در جامعه باشند
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۴:۳۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : عمرا سکوت می کردن!!! آن شاخصها الگوهای دین اسلام ناب محمدی ص حضرت رسول الله ص و حضرت امام معصوم صدیق شهید امیرالمومنین علی علیه السلام در برابر هیچ ظلم ستمگری و بدعت گذاشتن در دین اسلام و هیچ هنجارشکنی متجاهرانه غربگرایانه ولنگارانه مختلط عریانانه سکوت نمی کردند و با تمامی خرد عدل اقتدار قدرت با تمامی وجودشان به میدان‌های حق علیه باطل می آمدند و تا آن معضلات اجتماعی را ریشه کن نمی کردند از پای نمی نشستند . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
احسنت بر شما، نتیجه ی نان حلال میشه حرف حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
تا زمانی که فاصله ازدواج زیاد وزیاد میشه وجوان کار نداره درست نمیشه بعضی از مسئولان فقط بفکر خود هستند باید ایجاد تولید شغل نمود تا جوان در 20 سالگی ازدواج کند خیلی از این مسائل حل می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
سلام،بی حجابی یکی از گناهانی است که نافرمانی به خدا و دین و فرستاده خدا و رسولش و کتاب قرآن وقانون می باشد.والسلام .
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۰:۵۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
طبق دلایلی که ایشون ارائه کردند ، هم رسول الله و هم امیر المومنین در مورد پوشش زنان فقط اکتفا به نصیحت کرده اند و هیچ اقدام خشونت آمیز و یا برخورد فیزیکی در کار نبوده است
حال این پرسش مطرح می شود که نکنه جمهوری اسلامی مسلمان تر و عاقل تر از آن دو بزرگوار می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
خویب مطالعه نکردی ، دانشمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
پناه بر خدا بترسید از اون روزی که صبر خدا تموم بشه اون روز بقول معروف تر رو خشک با هم خواهیم سوخت ، وعده های خداوند وعده صادق هستش هرکسی که خط قرمز های خداوند رو رد کنه وعده عذاب داده خداوند.
حالا بخواد گوش کنه یا که نه با بی حجابیش با خداوند وارد جنگ بشه پناه برخدا پشت آدم می لرزه وای به اون روزی که حجت بر قوم و ملتی تمام بشه و گرفتار خشم خداوند بشه پس صبر خداوند را امتحان نکنید *که شباهنگام که بر بستر خوفته اید مرگ شما را فرا خواهد گرفت و با عذابی درناک شما را در هم خواهد کوبید و خانه و کاشانه هایتان را مایه عذابتان قرار خواهد داد و خداوند براین کار توانا ست
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۲:۵۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : طبق آیات قرآن کریم مقدس تر خشک را خداوند جل جلاله عذاب نمی کند و برایشان بلیات نازل نمی کند مگر آن دسته از مومنینی که سکوت کرده و امر به معروف نهی از منکر نکرده باشند آنان همان تران هستند که با خشکهای نافرمانان سوخته خواهند شد عذاب خواهند شد . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
بحث بر سر این است که در کشور ما سیلی زدن به سرباز و فساد خودروسازا و بانک ها رو میذارن کنار و اولویت رو میذارند روی حجاب فارغ از اینکه بخش اعظم این بی اعتنایی به موازین شرعی ناشی از بدبین شدن مردم نسبت به عملکرد مسیولین و اقتصاد ضعیفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
بعضی سربازها پرو هستند و نافرمان سیلی لازمه براشون .
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۳۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
تو خودت سیلی لازمی امثال تو رو باید به گاو آهن بست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
مرگ بربدحجاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
مرگ بر تفرقه افکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
خوب
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۵۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
بله امام علی خیلی چیزها گفتند، کاش حرفای دیگشون هم مسئولان گوش میکردن نه فقط اونجایی که به نفعشونه :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
هر چیزی سر جای خودش، این سفسطه بازی‌ها و مغلطه کاری های امثال شما در گفتار هم، گناهش کمتر از کاری که اون هرزگان استیجاری میکنن نیس، توجیه گناه، از خود گناه بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
بی غیرتی تا کی ما این همه شهید دادیم که مملکت درست شه وضع خرابه اینجا ایران با خارج هیچ فرقی نداره دیگه نه حیا دارن نه شرف گیریم خیابون اصلی جمع شدن پس کوچه های تهران افتضاه دختر خدا شاهده برهنه سوار ماشین یا اسنپ میشه میره اسنپ نباید سوار کنه اینارو یا دوست پسراشون میان جلو در میبرنشون مثلا جمهوری اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
این بی حجاب ها
یک گروه وحشی مثل داعش می‌خواهند.
که گونی سرشون کنه...
...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
لطفا مسؤلان به نهج البلاغه عمل کنند هرکاری که مولای متقیان امام علی علیه السلام در مورد بی حجابی و بد پوششی انجام دادند انجام بدهند اما پا را از گلیم شان دراز تر نکنند از امام علی علیه السلام جلو نزنند که مردم رو در روی هم قرار می‌گیرند خدا نکرده جامعه‌ هرج و مرج نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
بنام خالق هستی ها
خدا ما را آفرید تا اورا پرستش کنیم و در مقابل مقام و بزرگی و عظمت با شکوهش
سر تعظیم فرود آوریم ،نه مانند شیطان
در مقابل خدا و قرآن بایستیم و به قوانین
الهی که همان قانون قرآن و اسلام است
دهن کجی و نافرمانی کنیم .
ما مسلمانیم و وظیفه ما اطاعت و پیروی ازفرامین الهی است، نه اطاعت از شیاطین و تسلیم و تعظیم در مقابل ملحدین و دنیای غرب است.
ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است
ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
الان تصویر بالا چیه که خدایی گذاشتید مرگ بر بی حجاب و حامی آنها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
این چه تفکری هست که بر هر چیزی که خوشایندتان نیست مرگ میگویید؟!
آخرین اخبار