دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گفت: دولت باید برای رونق ورشد تولید در حوزه مسکن پیگیر پرداخت تسهیلات ساخت توسط بانک‌ها باشد.

با توجه به آن که امسال یکی از اصلی ترین برنامه های دولت  کنترل تورم در بازار است و با توجه به آنکه مسکن در این بازار نقش بسیار موثری دارد،؛ بنابراین برنامه ریزی برای کنترل تورم در این بازار خود باعث می شود که متقاضیان در این حوزه در مقایسه با سایر بخش ها  آسیب کمتری می بینند.

گفتنی است با توجه به آنکه امسال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده است بسیاری از کارشناسان معتقدند که سرمایه گذاری و ورود به مسکن خود باعث تاثیر گذاری در سایر بخش های اقتصادی هم  می شود و دولت با ورود به این طرح می تواند  سبد خانوارها را در حوزه اقتصادی کنترل کند.

آقای فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بازار مسکن یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی در کشور به شمار می رود که  بیش از صد شغل به این حوزه وابسته است و با رونق و رشد تولید در این بخش ما شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود.

او ادامه داد: دولت باید در این بخش ورود پیدا کند و با پیگیری  پرداخت تسهیلات توسط بانک ها انگیزه ای برای بخش خصوصی جهت ورود به این حوزه ایجاد کند‌.

گفتنی است در آخرین جلسه شورای عالی مسکن که باحضور رئیس جمهور برگزار شد بانک ها عملکرد بسیار ضعیفی داشتند و تنها بانکی که به وظیفه نهایی خود در این بخش عمل کرده بود بانک مسکن بود که اکنون بیش از ۹۰۱ هزار نفر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کردند و ۶۰ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان به حساب سازندگان این طرح پرداخت شده است.

تاکنون از محل آورده متقاضیان معادل ۲۳ هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان و از محل تسهیلات معادل ۳۷ هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده است.

میزان قرارداد‌های تسهیلاتی منعقده در بانک مسکن تاکنون معادل ۲۳۱ هزار و ۵۲۲ واحد مسکونی به مبلغ ۷۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان اعلام شد.

حال امیدوار هستیم با پیگیری شاهد رونق در پرداخت تسهیلات مسکن توسط بانک ها در کشور باشیم.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
خودروووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
حالا که قیمت مصالح ساختمان را به فلک رسانده اند و زیر بار ساخت مسکن و وعداشان نمیتوانند بروند همش میگویند با کمک خود مردم ساخته میشه و وظیفه و قانون و چه و چه و...هست مردم با پول و آورده خودشان کمک کنند برایشان خانه (ویلا ) می‌سازیم خواهشاً باشگاه خبرنگاران به خون شهد ای اسلام و انقلاب به آن مسعولینی که پشت میز نشسته اند بگوید حالا که بازار را به امان خدا ول کرده‌اند(قیمت مصالح ) مستاجر و مردم با کدام پول می‌توانند بسازند . . پول دست دلال هست نه مستاجر تا خر خره تو قرض و نداری فرو رفته . آره مگر اینکه برا دلال ساخته بشود .که همین هم دارد اتفاق میافتد یعنی آن تعدادی هم که الان ساخته میشود به دست مردم نیست بلکه بسیاری از آن بدست دلال هست و سلام . شهدای ما جانشان را دادند این مسعولان چرا نباید نتوانند جواب بدهند . باشگاه خبرنگاران بخدا نمیدانم به چه زبانی درخواستم را برسانم خواهشاً پخش و پیگیر باشید. آقای ریسی چرا باید برگردد بگوید اگر یک جاهایی نتوانستیم به وعدهامان عمل کنیم صادقانه با مردم در میان میگذاریم . صادقانه بودن ایشان دردی و آه و ناله ای از مستاجر ها و جوان‌های کشور حل نمیکند بلکه باعث واگذاری این طرح به دلالان میشوید و آه و نفرینی که میماند. خواهشاً به خون شهدا پیگیر باشید مسعولان وعده ساخت را با وعده تامین زمین و ساخت به وسیله دلال دارند جابجا میکنند نگذارید این اتفاق بیافتد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
سلام تو رو خدا
قیمت خودرو را دریابید، چرا خودرو در پارسال فروردین ماشین پارس سال قیمت خورده بود بازار 240 ولی امسال قیمتش هست 700 میلیون
آخه بیش از سه برابر مگه چه اتفاقی افتاده در کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
کارهای دولت شده سوهان روح جوانان و تحصیل کرده های بیکار و زن و بچه های اونها
خدا کارشون رو راست نیاره چون در حرف با مردم هستند ولی در عمل به فکر مصلحت خودشون(فکرهای پریشانی شون البته نمی دونند که با خدا نباشی سلب میشه همه چیز)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
گیرم وام هم بدن اخه با سود ۲۳ درصد و این تورم خانه مان سوز چکار میشه کرد؟؟؟
آخرین اخبار