پرداخت تسهیلات ساخت برای سرعت اجرای نهضت ملی مسکن ضروری است

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: پرداخت تسهیلات ساخت باید توسط بانک ها از سوی دولت پیگیری شود تا شاهد سرعت اجرای این طرح باشیم.

حسن محتشم گفت: اجرای طرح ویلایی سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن زمانی می تواند قابلیت اجرایی داشته باشد که تمامی زیرساخت های آن برای سازندگان فراهم شود و در شرایط کنونی اجرای این طرح ها با حمایت از سازندگان در شهرهای مختلف اجرا می شود.

به گفته عضو هئیت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران، در حال حاضر تسهیلات به سازندگان پیش از این بسیار اعلام می شد که در قالب طرح ساخت به سازندگان تسهیلات پرداخت خواهد شد، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که بانک ها در این زمینه همکاری نمی کنند، لذا با توجه به شعار سال برنامه ریزی لازم در در خصوص رشد تولیدو اقدامات لازم در حوزه مسکن به ویژه حمایت از سازندگان  باید صورت گیرد. 

او می گوید: در حوزه ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه  نباید  اشتباهات مسکن مهر تکرار شود چراکه در آن طرح اراضی وجود داشت، اما به دلیل عدم زیر ساخت های کافی  به درستی اجرا نشد.  بنابراین برای اجرای درست طرح ویلایی سازی باید اراضی مازاد دستگاه ها که قابلیت کاربری مسکونی دارند در شهرهای مختلف در اختیار این طرح قرار گیرد.

محشتم گفت: دولت باید پیگیر پرداخت تسهیلات توسط بانک ها باشد چراکه بدون عدم پرداخت این تسهیلات، اجرای طرح نهضت ملی مسکن با کندی مواجه می شود.

گفتنی است روز گذشته رئیس جمهور در شورای عالی مسکن التیماتوم نهایی را برای بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن داد و اعلام کرد که تمامی بانک ها طبق قانون جهش تولید مسکن باید تسهیلات را پرداخت کرده و بانک های که تراز منفی دارند، توسط بانک مرکزی تایید شود‌.

همچنین وزیر راه وشهرسازی هم در این جلسه اعلام کرد که امسال در حوزه مسکن خبرهای بسیار خوشی داده خواهد شد و با انجام بازرسی ها در حوزه مسکن در شهرهای کم کار سرعت  اجرای این طرح را افزایش می  دهیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار