مدیرکل بیمه سلامت قزوین گفت: سال گذشته حدود هشت میلیارد ریال در قالب خدمات بستری، ویزیت، دارو و سایر موارد پزشکی برای حمایت از بیماران مبتلا به تالاسمی در این استان هزینه شد.

پیمان قجربیگی مدیرکل بیمه سلامت قزوین گفت: در راستای حمایت از بیماران مبتلا به تالاسمی طی سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال در بخش خدمات بستری و پنج میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال نیز در بخش ویزیت، خدمات پاراکینیک، دارو و ویزیت از سوی بیمه سلامت قزوین هزینه شده است.

به گفته وی، این میزان هزینه از بیماران مبتلا به تالاسمی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر چهار میلیارد و ۹۱۰ ریال بود که با توجه به ادامه و حمایت از این بیماران، بیمه سلامت سال گذشته در این بخش با افزایش ۶۳ درصدی اعتبارات در این بخش روبرو بود.

قجربیگی با اشاره به اینکه ۵۸ بیمار مبتلا به تالاسمی در استان قزوین از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج یکی از مهمترین وظایف و ماموریت‌های بیمه سلامت بوده که به طور ویژه نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: تالاسمی در سال ۷۶ به عنوان اولین بیماری صعب العلاج در کشور به ثبت رسید و از آن زمان تاکنون نیز خدمات مناسبی در بخش دارویی، بستری بیماران و سایر خدمات پزشکی به آنان ارایه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان تاکید کرد: بیماران مبتلا به تالاسمی بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و هزینه‌های بستری و سرپایی مرتبط با آنان به طور ۱۰۰ درصد از محل تعرفه‌های دولتی نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

قجربیگی با اشاره به روند ارایه خدمات به بیماران مبتلا به تالاسمی و سایر بیماران خاص و صعب العلاج در استان، افزود: قالب هزینه‌ها در بسته‌های خدماتی که در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت پیاده سازی شده، لحاظ می‌شود و در صورتی که بیماران تحت پوشش سایر سازمان‌های بیمه گر پایه، هزینه‌ای افزون بر سهم بیمه پایه و تکمیلی خود متحمل شوند، مدارک خود را به میز خدمت اداره کل بیمه سلامت ارایه داده و پذیرش مدارک در میز خدمت به صورت آنی صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: پس از تحویل مدارک، بررسی آن در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کمیته امداد، سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه نیرو‌های مسلح، معاونت غذا و دارو و معاونت درمان علوم پزشکی مطرح می‌شود.

قجربیگی اضافه کرد: بعد از تایید این کمیته، پرونده بیمار جهت تایید نهایی به کارگروهی که با حضور مدیران کل بیمه سلامت، سازمان تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح، کمیته امداد، دفتر امور اجتماعی استانداری، رییس دانشگاه علوم پزشکی و نماینده نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، ارسال خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین یادآور شد: بعد از تایید پرونده بیماران مذکور در کمیته و کارگروه استانی، هزینه‌های پرداختی آنان تا میزان ۹۵ درصد از طریق صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج جبران می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.