معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در مورد ایرادات لایحه ارتقای امنیت زنان، گفت: برخی از ایرادات گرفته شده به این لایحه در رابطه با خانواده است.

انسیه خزعلی در مورد تعامل بین مجلس و دولت برای تصویب لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» گفت: این لایحه حدود ۱۲ سال است که بر اساس مطالبه رهبر معظم انقلاب تدوین شده است و شاید اگر بین دولت و مجلس انقلابی و پیرو منویات رهبری همدلی وجود نداشت شاید به این زودی نمی‌توانستیم شاهد تصویب این لایحه باشیم و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: امیدواریم که به همین سبک و سیاق در عمل، رویه‌ها و دستورالعمل‌ها نگاه رهبری و حمایت ویژه‌ای که ایشان از زنان و برای پیشرفت و کرامت و ارتقای جایگاه زنان در جامعه دارند ساری و جاری شود.

خزعلی در مورد تاثیر اجرای این لایحه در ارتقای امنیت زنان در جامعه، افزود: تبدیل این لایحه به قانون و اجرای آن در ارتقای امنیت زنان تا حدودی موثر است، اما در کنار تصویب قانون به مسائل فرهنگی و آموزشی هم باید توجه ویژه شود البته مقوله پیشگیری هم در بخش‌هایی از لایحه مورد توجه قرار گرفته و مجازات‌هایی هم در آن دیده شده که امیدواریم هیچ وقت به استفاده از بخش کیفری و جزایی نیاز نباشد و بتوان با شیوه‌های فرهنگ سازی، آموزش و پیشگیری از آسیب‌های وارده به زنان جلوگیری کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در مورد ایرادات گرفته شده توسط برخی نمایندگان و کارشناسان به این لایحه، گفت: به عنوان مثال برخی از ایرادات گرفته شده به این لایحه در رابطه با خانواده است به این صورت که ممکن است خانواده را متزلزل کند، اما این موضوع را تایید نمی‌کنیم و معتقدم که برخی از احکام پیش بینی شده در این لایحه آموزشی است و به زن و مرد شیوه‌های رفتار را آموزش می‌دهد البته بخش دیگری از لایحه که شامل جرائم و جنبه‌های کیفری است در واقع نوعی بازدارندگی است تا بر اساس آن توجه داشته باشند که قانون و حکومت پیشتیبان زن است و زن بتواند با این دلگرمی و امید به زندگی خود ادامه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
بی حجاب مجرم است وباید با او برخورد شود جریمه منع از امکانات اجتماعی ، باطل کزدن گواهی نامه رانندگی و باطل کردن جواز کسب ،در ضمن مغازه دارها از ورود بی حجاب به مغازه خوداری کنند والا جوازشان را باطل کنید
آخرین اخبار