واقف بحرینی ۳۰۰ قطعه تمبر تاریخ بحرین را به موزه رضوی اهدا کرد.

علی بوشهری فعال اقتصادی و علاقه‌مند به امور تاریخی و فرهنگی اهل بحرین اهدا ۳۰۰ قطعه تمبر تاریخ بحرین به موزه رضوی ۳۰۰ قطعه تمبر با محور تاریخ اجتماعی، سیاسی، اقتصادی بحرین را به موزه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

او انگیزه خود از اهدا به موزه رضوی را علاقه به خاندان اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: دوست داشتم در تشرف به حرم و زیارت امام رضا (ع) هدیه‌ای به همراه بیاورم.

این واقف قصد دارد در تشرف‌های بعدی تصاویر مجموعه‌ای از اسناد متعلق به تاریخ فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بحرین را به مرکز اسناد آستان قدس رضوی اهدا کند.

علی بوشهری این اقدام را زمینه‌ای برای توسعه رابطه‌های فرهنگی میان دو کشور عنوان کرد.و همچنین اسناد تاریخی باید در مجموعه‌ای برای عموم پژوهشگران و علاقه‌مندان در دسترس قرار گیرد.

واقف بحرینی ادامه داد: تاکنون فعالیت‌های بسیاری را در خدمت به شعائر اسلام و فرهنگ تشیع در کشور بحرین انجام داده و اجداد او موسس نخستین حسینیه فارسی زبانان در منامه پایتخت بحرین هستند.

محمد حسین یزدی‌نژاد مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی تمبر‌های اهدایی را متعلق به سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶، ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، میلادی عنوان کرد.

او افزود: دهمین سالگرد تاسیس بیت القرآن، سال جهانی داوطلبان، جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲، روز ملی بحرین، افتتاح دادگاه قانون اساسی بحرین، روز پست کشور‌های عرب، صدمین سالگرد نخستین پرواز به بحرین، طرح ملی توسعه کشاورزی، باشگاه باغ و باغبانی بحرین، پنجاهمین سال اکتشاف تمدن دیلمون از موضوعات این تمبر‌ها است.

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی با اشاره به تاریخچه پستی کشور بحرین نیز ادامه داد: در گذشته تمبر‌های هند و انگلیس با سورشارژ بحرین (روچاپ) به چاپ می‌رسیده و زمانی که این کشور پست خود را از انگلیس تحویل گرفت و در این زمینه مستقل شدنخستین تمبر خود را با تصویر شیخ سلمان بن حامد آل خلیفه در سال ۱۹۶۰ میلادی منتشر کرد.

یزدی‌نژاد با اشاره به کی متعلق به دوران قاجار (۱۹۱۸ میلادی) را از اهدایی‌های این واقف بحرینی در گذشته  بیان کرد: این چک که مبلغ در آن ذکر شده صادره از بانک شاهنشاهی است که با همکاری بانک چارتر انگلیسی اداره می‌شده و جد پدری علی بوشهری به نام حاج علی کاظم آن را امضاء کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.