نماینده مجلس گفت: پیشرفت و توسعه استان چهارمحال و بختیاری در همه ابعاد مورد پیگیری و قابل تحقق است.


رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح غیرقانونی انتقال آب بهشت‌آباد یک پروژه شکست‌خورده است و برای همیشه از روی میز وزارت نیرو برداشته شد.

 احمد راستینه در نشست هم‌اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات حوزه عمرانی با اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طرح غیرقانونی انتقال آب بهشت‌آباد قابلیت فنی ندارد و مردم استان اجازه اجرای آن را نمی‌دهند.

وی افزود: طرح جامع آب چهارمحال و بختیاری در وزارت نیرو تصویب و حقوق مردم استان در بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی، صنعت، گردشگری و زیست‌محیطی تهیه شده و منتظر تصویب در شورای‌عالی آب است.

راستینه به طرح‌های نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری در بخش آب‌رسانی از سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: در ابتدای فعالیت یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار داشت و تکمیل و بهره‌برداری آن نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار بود.

وی با اشاره به نزدیکی زمان بهره‌برداری از طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن یادآور شد: پارسال برای تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ۹ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در طرح جامع آب استان به رفع مشکل تامین آب مجتمع‌های دامپروری نیز توجه شده است.

وی جلوگیری از اجرای طرح‌های غیرقانونی انتقال آب را مهم‌ترین برنامه‌های مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: در سه سال اخیر ظرفیت این مجمع برای دفاع از حقوق حقه مردم استان در بحث آب به‌عنوان مهم‌ترین مولفه توسعه زیرساختی به‌کار گرفته شد.

راستینه تاکید کرد: در این راستا تصویب طرح تحقیق و تفحص از طرح‌های انتقال آب ظرفیت بزرگی در مجلس شورای اسلامی بود.

وی افزود: سیمای حقوق آب چهارمحال و بختیاری از منظر ملی و بین‌المللی تهیه شده است.

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری همچنین به پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی راه‌آهن چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: این طرح در سال ۱۳۹۹ تنها ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار داشت، اما در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این مبلغ به هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی یادآور شد: همچنین ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری و ۱۵ هزار میلیارد ریال برای ریل‌گذاری این طرح اختصاص داده شد.

راستینه اظهار داشت: امسال زیرساخت‌های طرح راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به پایان می‌رسد و سال آینده ریل‌گذاری این طرح انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش پرواز‌های داخلی فرودگاه بین‌المللی شهرکرد گفت: برقراری پرواز‌های چابهار به شهرکرد نهایی شده و رایزنی‌ها برای پرواز شهرکرد به عسلویه و مشهد مقدس در حال رایزنی است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جاده شهرکرد به بروجن به لردگان به ایذه از شریان‌های اصلی کشور است. مجوز ماده ۵۶ برای احداث آزادراه لردگان به ایذه گرفته و سه هزار میلیارد ریال از بانک رفاه کارگران و ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفت تامین شده و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال انجام عملیات است.

راستینه جاده شهرکرد - بروجن - لردگان - ایذه را از محور‌های ارتباطی شریانی کشور اعلام و تصریح کرد: مجوز ماده ۵۶ برای آزادراه لردگان به ایذه گرفته و برای اجرای آن سه هزار میلیارد ریال از اعتبارات بانک رفاه کارگران و ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفت تامین شده و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال انجام طرح است.

وی یادآور شد: ردیف اعتباری جاده شهرکرد به شلمزار به ناغان به مسجدسلیمان یکی بود که با پیگیری‌های انجام شده جدا شد.

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تا پایان امسال‌ قطعه شهرکرد به شلمزار به‌طور کامل بهره‌برداری می‌شود و تامین اعتبار قطعه شهرکرد به فارسان به مسجدسلیمان در حال پیگیری از محل تهاتر نفت است.

وی گفت: ساخت ۶ کیلومتر از جاده بن به داران تا یک‌ماه آینده و ۶ کیلومتر دیگر تا روستای شیخ‌شبان شهرستان بن تا هفته دولت سال‌جاری انجام می‌شود و احداث بقیه این مسیر به همکاری مسوولان داران نیاز دارد.

راستینه تاکید کرد: جاده سامان به تیران در حال انجام و مجوز ماده ۵۶ محور ارتباطی سامان به قراقوش صادر و با پیش‌بینی ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار ملی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کشور آماده کلنگ‌زنی شده است مجوز ماده ۵۶ برای ساخت جاده سورشجان به سودجان شهرستان شهرکرد به کوهرنگ صادر و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ برای آغاز عملیات اجرایی این طرح در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای ساخت جاده فرخ‌شهر شهرستان شهرکرد به دزک به شلمزار شهرستان کیار اختصاص یافت و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با اشاره به کمبود جدی شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری از لحاظ تجهیزات و ماشین‌آلات یادآور شد: سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۴۰۰ میلیارد ریال برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری‌های استان اختصاص داد.

راستینه اظهار داشت: در نشستی با وزیر کشور قرار شد تا سهم مشارکتی خرید ماشین‌آلات ویژه شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری به نسبت ۳۰ درصد سهم شهرداری، ۲۰ درصد سهم استانداری و ۵۰ درصد سهم سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران افزایش یابد.

وی گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای خرید یک‌هزار دستگاه ماشین‌آلات ویژه شهرداری‌های ایران قراردادی با یکی از کارخانه‌های تولید داخل بسته که عملیاتی نشده است.

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: به‌همین منظور مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور اجازه داد تا ۱۰۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری وارد کند که مجمع تشخیص مصلحت نظام این مصوبه را رد کرد، اما نمایندگان مجلس یازدهم به‌دنبال اجرایی شدن آن هستند.

وی افزود: در سه سال اخیر ۵۳ میلیارد ریال به هیات‌های ورزشی چهارمحال و بختیاری کمک شد که از این مبلغ ۴۵ میلیارد ریال در قالب تجهیزات و هشت میلیارد ریال به‌صورت نقدی بوده است.

راستینه تصریح کرد: شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ظرفیتی جوان برای دفاع از منافع استان به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم شهرستان‌های مختلف استان را با جدیت دنبال و پیگیری می‌کنند.

راستینه اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود اعضای شورا‌های اسلامی هرگونه حاشیه را شهر‌ها و روستا‌های استان دور و امور را به سمت‌وسوی اتحاد، وحدت و همدلی هدایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۴۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
چهارمحال و بختیاری استان بام ایران و موقعیتی راهبردی و تجاری و صنعتی و ترانزیتی دارد و قرن‌ها رنگ عدالت را آنچنان که میبایست ببیند ندیده است از مسولان و نمایندگان و دست اندرکاران استان و کشور میخواهیم جهادگونه و با تلاش بیشتر و بهتر برای شکوفایی و رشد صنعت و دانشگاه ، نگاه ویژه ایی به این استان زاگرس مرکزی و بام ایران و قرار گرفته بین بنادر و مرکز داشته باشند
و بفکر آوردن صنایع مادر و بزرگ در این استان که هم دارای پدافند غیرعامل طبیعی و هم دارای انرژی و نیرو و استعداد و غیره است،داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
چهارمحال و بختیاری سرچشمه زاینده رود و کارون بزرگ است
برای انتقال آب پایدار و مانا و ماندگار و همیشگی برای دشتهای استانمان چهارمحال و بختیاری از سد کارون چهار استان همه مسولان و نمایندگان متن دست بکار شوند و بیاری خدا این طرح استانی و ملی را با توجه به نیروهای فراوان و فنی استان اجرایی کنند
سهم ماست که از حوضه کارونمان استفاده درست برای آبادی استان و سرزمینمان استفاده کنیم
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۳:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
استان چهارمحال و بختیاری با توجه به قرارگیری در زاگرس مرکزی و بین مرکز و بنادر جنوبغرب و با توجه به دارا بودن و نزدیکی به منابع آب و انرژی فراوان قابلیت ابر صنعتی را دارند مسولان استان و کشور این مهم را توجه کنند و بفهمند
شهرها و شهرکهای صنعتی را در شمال و غرب استان گسترش دهند و همه استانهای مرکزی و بندری جنوبغرب با اتصال مرکز به بنادر از طریق چهارمحال و بختیاری کمک و همکاری کنند
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۳:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
استان چهارمحال و بختیاری با توجه به قرارگیری در زاگرس مرکزی و بین مرکز و بنادر جنوبغرب و با توجه به دارا بودن و نزدیکی به منابع آب و انرژی فراوان قابلیت ابر صنعتی را دارند مسولان استان و کشور این مهم را توجه کنند و بفهمند
شهرها و شهرکهای صنعتی را در شمال و غرب استان گسترش دهند و همه استانهای مرکزی و بندری جنوبغرب با اتصال مرکز به بنادر از طریق چهارمحال و بختیاری کمک و همکاری کنند
آخرین اخبار