معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: وضعیت خروجی سد‌های خوزستان لحظه به لحظه رصد می‌شود.

محمد خانچی  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان  گفت: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی از روز‌های گذشته در سد‌های خوزستان از جمله در حوضه‌های دز و کارون با افزایش میزان خروجی ظرفیت سازی مناسب انجام شده است.

او افزود: برای مدیریت سیلاب در استان لحظه به لحظه وضعیت خروجی سد‌های استان در حال رصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان  ادامه داد: طبق برآورد‌های انجام شده خروجی سددز  تا یک هزار متر مکعب متر مربع برای شهر‌ها و روستا‌های پایین دست دز مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اگر این میزان افزایش یابد موجب ایجاد مشکل در این مناطق خواهد شد.

آقای خانچی گفت: اولویت ما مدیریت سیلاب در خوزستان است و اگر استان لرستان  درخواست کمک داشته باشند، آمادگی‌های لازم را داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
سالهاست که سدهای خوزستان لایروبی نمیشوند و حجم مفیده پشته سد ها با گل و لای پر شده و تا اندک بارانی می آید، آبی را که باید برای تابستانهای گرم این استان ذخیره کنند به علت لبریز شدن سد ها به عنوانه آبه مازاد رها سازی میکنند و آنچه به عنوانه ذخیره در پشته سدها می ماند گل و لای است. با شروع فصل تابستان آب پشت سدها تمام میشود و همیشه این استان با کمبوده آب روبروست. تا کی باید این داستانه تکراری رخ دهد و هیچ کس کاری نکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
بايد خوب آب ها رو ذخيره کنيم.
Iran (Islamic Republic of)
کریم المگصوصی
۲۰:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
باسلام....همان گونه که مدیریت سیلاب در استان لحظه به لحظه وضعیت خروجی سد‌های استان در حال رصد است.انتظار داریم با توزیع عادلانه آب در تابستان پیش رو کمی به فکر معیشت مردم پایین دست،،علی الخصوص شهرستان دشت آزادگان باشید...