امیر توکلیان مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران به همراه تیم هند در مسابقات آسیایی قزاقستان حضور دارد.

سی و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا پنج‌شنبه و جمعه در شهر آستانه قزاقستان برگزار می‌شود که امیر توکلیان نایب قهرمان جهان، مدیر فنی و مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان همراه ۲ شاگرد هندی خود در محل برگزاری مسابقات حضور دارد تا ضمن راهنمایی شاگردانش از نزدیک نیز نظاره گر این پیکار‌ها باشد. 

در همین راستا امیر توکلیان که نزدیک به ۲ سال است در شهر کارناتاکا در ایالت بنگلور هند در رده‌های سنی پایه مربیگری می‌کند، درباره علت حضورش در قزاقستان، گفت: با توجه به اینکه ۲ تا از شاگردانم در ترکیب تیم ملی هند در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند من هم برای هدایت آن‌ها و نظارت بر عملکردشان هندی‌ها را در قزاقستان همراهی می‌کنم. 

وی تصریح کرد: یکی از شاگردانم که در این مسابقات به میدان می‌رود نفر سوم جوانان جهان و نایب قهرمان آسیا در وزن ۷۰ کیلوگرم است و یکی دیگر که نفر دوم نوجوانان آسیا است در وزن ۷۴ کیلوگرم به مصاف حریفان خواهد رفت. 

توکلیان دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی تا سال ۲۰۲۵ با مسئولان ورزش کارناتاکا قرارداد دارد. او به همراه شاگردانش در یک مجموعه ورزشی بزرگ که در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و تمام امکانات ورزشی و رفاهی در آن دیده می‌شود، با حمایت یک اسپانسر معروف در کشور هندوستان، تمرینات‎شان را دنبال می‌کنند.

برچسب ها: امیر توکلیان ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار