عزاداری دسته علوی همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع) با حضور علما، فضلا، هیات‌های مذهبی و دوستداران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عصر روز چهارشنبه  در مشهد برگزار شد.

 یک استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد در این آیین گفت: حضرت علی (ع) مظلوم‌ترین فرد و نخستین مومن به اسلام بود، آن حضرت در جنگ‌های مختلف از اسلام دفاع کرد، ولی با این همه کمالات و ویژگی‌ها به شخصیت علمی، عملی و معنوی ایشان در طول تاریخ ظلم شده است.

آیت الله سید جعفر سیدان افزود: به این شخصیت بی‌نظیر پس از پیامبر اسلام (ص) ظلم شد و نگذاشتند جهان در مسیر حقیقتی که او می‌شناخت طی شود و خون به دل ایشان کردند که در تاریخ نیز ذکر شده است که چگونه حق خلافت او را غصب کردند و در حقش جفا کردند.

وی ادامه داد: در معرفی شخصیت‌های بزرگ از آثار، تالیفات و خلقیات آن‌ها که جمع آوری و نقل می‌شود، ولی امام علی (ع) این گونه نیستند و عظمت و کمالاتی دارند که در آیه تطهیر، مباهله و اطعام که در قرآن کریم آمده است ایشان به عنوان نفس پیامبر اسلام (ص) معرفی شده اند و جا دارد که همه انسان‌ها در شهادت او به عزا بنشینند.

آیت الله سیدان افزود: سخنان حضرت علی (ع) در بیان معارف توحیدی، مسائل اخلاقی، تربیتی، فردی اجتماعی و هر آنچه بشر به آن نیازمند است، بی نظیر است.

آیین دسته عزای علوی به رسم سال‌های گذشته و با حضور جمعیت عزادار از مدرسه آیت الله خویی به سمت حرم رضوی برگزار شد.

این مراسم با دستور مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی بیش از ۱۰ سال است که در مشهد برگزار می‌شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار