همزمان با بیست و یکمین روز ماه رمضان،سالروز شهادت امیرمومنان و مولای جوانمردان، حضرت امام علی(ع)، مشهدالرضا(ع) یکپارچه سیاهپوش است.

مومنان روزه‌دار و زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در شهر مشهد پس از احیای دومین شب از لیالی قدر، پای دل در ایوان نجف، از راه‌های دور و نزدیک به حرم منور رضوی مشرف می‌شوند تا ضمن تسلیت شهادت حضرت مولی الموحدین (ع) به پیشگاه عالم آل محمد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، در عزای سَیِّدُ الْمُسْلِمِینَ وَ إِمَامُ الْمُتَّقِینَ وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِینَ وَ یَعْسُوبُ الدِّینِ به آستان ملائک نشین، ولی نعمت خود عرض ادب و بر این مصیبت سترگ، سوگواری کنند.

به همین مناسبت، پرچم‌های سیاه عزا نیز بر سر کوچه‌ها و مساجد به اهتزاز درآمده است و مردم با حضور در محافل مذهبی، مسجد‌ها و بقاع متبرکه و مرثیه خوانی و سینه زنی، آئین عزای نخستین شهید محراب و را اقامه می‌کنند.

علی قارونی رئیس شورای هماهنگی هیات‌های مذهبی مشهد گفت: ۱۶۰ مجوز دسته‌روی برای روز شهادت حضرت علی (ع) در مشهد صادر شده است که این دسته‌ها به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند.

او افزود: ۷۰۰ حسینیه و هیات در شب‌های قدر در مشهد فعال است و همچنین در ۶۰ فضای باز این شهر نیز آئین‌های ویژه این شب‌ها برگزار می‌شود.

در حرم رضوی نیز آیین جزء خوانی قرن کریم با حضور قاریان ممتاز برپاست و مراسم مداحی و نوحه خوانی نیز با توجه به برنامه مشخص شده برگزار می‌شود.

همچنین آئین احیای دومین شب قدر ماه رمضان و عزاداری شب شهادت امام علی (ع) سه‌شنبه‌شب در صحن و سرای حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور گسترده قشر‌های مختلف مردم مومن و دلداده اهل بیت علیهم السلام و سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار