مبارزه با علف‌های هرز غلات در دیمزار‌های طرح جهش تولید، با استفاده از پهپاد به عنوان طرح پایلوت برای اولین بار در استان، حوزه عمل جهاد کشاورزی چالشتر (روستای هرچگان)، با حضور مدیر و کارشناسان مدیریت حفظ نباتات و مکانیزاسیون استان انجام پذیرفت.

علی شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد، اظهار داشت: یکی از روش‌های نوین در سم پاشی استفاده از پهپاد‌ها است که به دلیل کنترل هوشمند آن، سمپاشی دقیق و یکنواخت انجام می‌شود، که این امر باعث افزایش بهره وری در عملکرد سمپاشی و جلوگیری از اتلاف سمپاشی از خطای انسانی در به کارگیری ابزار و محدودیت‌های وسایل و ماشین آلات می‌گردد.

شریفی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مدیران حفظ نباتات نداشتن نظارت صحیح از وضعیت آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در اراضی وسیع کشاورزی است گفت: این مشکل اکنون باعث افزایش ریسک و هزینه حفاظت از محصولات کشاورزی می‌شود، و در چنین شرایطی استفاده از پهپاد در کشاورزی راه حل منطقی به نظر می‌رسد و کمی از این دغدغه می‌کاهد.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: ورود نکردن کشاورز به زمین‌های زراعی و تماس نداشتن مستقیم کشاورز با سم، جلوگیری از بین رفتن محصولات بر اثر ورود تراکتور در مزرعه، همپوشانی یکنواخت سم به تمام نقاط مزرعه و کاهش مصرف آب و سم از مزایای پهپاد‌ها در عرصه کشاورزی است.

گفتنی است: از محل تسهیلات خط اعتباری شماره ۱۰ مکانیزاسیون، انواع کارنده‌های کشت مستقیم و انواع خاکورز حفاظتی، دستگاه‌های بوجاری، انواع تیلر باغی و سمپاش، پهپاد سمپاش، دستگاه‌های داشت و برداشت محصولات کشاورزی و تراکتور باغی به ناوگان ماشینی شهرستان افزوده شد.

برچسب ها: علف هرز ، سم پاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار