مدیر عامل آیه‌های ایثار و تلاش گفت : تا کنون بیش از ۳۰۰ اثر توسط اقشار مختلف ازجمله دهه هشتادی ها ارسال شده است .

فرحروز فاتحی گفت: همانطور که در فراخوان قبلی طرح روایت زن شهید اعلام شد ، این طرح برای ارتباط با سیره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و جامعه برنامه ریزی شده است ، که زندگی زنان شهیدی را روایت میکند که به دست اشرار ، کومله و منافقین شهید شده اند.

وی افزود : هر شخصی که یک روایت یا ایده دارد میتواند با ارسال آن در این جشنواره شرکت کند ، که تا کنون بیش از ۳۰۰ اثر توسط اقشار مختلف ازجمله دهه هشتادی ها ارسال شده است .

او گفت : این طرح ها در غالب روایت زندگی زنان شهید به صورت فیلم ، سازه ، هنر های تجسمی ، داستان و … ارسال شده است . مدیر عامل آیه‌های ایثار و تلاش گفت: امروز در محله دوم داوری هستیم ، داور ها در زمینه سینما ، فرهنگ‌ ، فعالیت اجتماعی ، داستان ، تئاتر ، بنیاد حفظ آثار و … انتخاب شده‌اند ، که ۳۰ طرح منتخب بررسی میشود و در نهایت ۶ ایده انتخاب خواهد شد ، هر ایده برتر حمایت خواهد شد و مبلغ ۲۰ میلیون تومان هدیه به آنها تعلق خواهد گرفت .

دبیر جشنواره روایت زن شهید گفت : بنیاد شهید مبلغ ۵ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته است که پس از اتمام داوری مرحله دوم فراخوان بعدی آغاز خواهد شد، مثلا برای دانش آموزان برنامه ویژه ای خواهیم داشت .

به گفته ی فاتحی ، این ایده ها باید جریان ساز و تاثیرات فرهنگی داشته باشد ، پس از این طرح برنامه ای بین المللی هم برای کشور های حوزه مقاومت خواهیم داشت.

همچنین شاه حسینی گفت : جذابیت این جشنواره محتوا محوری است‌ که در این ۴۰ سال چنین جشنواره ای بینظیر بوده و برای اولین بار است‌

این فیلم ساز دفاع مقدس گفت : در دنیا فقط هالیوود و هند ایده ها را میخرند و سپس آن را تبدیل به محصول میکنند که در ایران برای اولین بار جشنواره‌ی ایده با عنوان اندیشه بنیادی برگزار شد که به ایده ها جایزه میدهد و این کار به فیلم نامه نویس ها و فکر ها اعتبار میدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار