فرماندار گناباد گفت: فضاهای آموزشی از ظرفیت خوبی برای حمایت و رونق تولید برخوردارند و باید از مدارس و ساختمانهای بدون استفاده در مناطق شهری و روستایی استان برای انجام کارهای تولیدی و حمایت از اشتغال و کارآفرینی استفاده شود.

رضا نصیری روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گناباد افزود: برگزاری نمایشگاههای مرتبط با حمایت از تولید و کارآفرینی در خارج از زمان فعالیت مدارس موجب افزایش آشنایی دانش آموزان و جامعه با مقوله تولید و ظرفیتهای این شهرستان در زمینه های گوناگون اقتصادی می شود.

وی با اشاره به استفاده از فضای بدون استفاده یکی از مدارس روستای خانیک از توابع بخش کاخک گناباد برای فرآوری و بسته بندی سماق، خواستار افزایش توجه به این مساله در سایر فضاهای مشابه در دیگر نقاط شهری و روستایی این شهرستان شد.

فرماندار گناباد گفت: اطلاق واژه تجاری سازی برای مدارس در این زمینه صحیح نیست و باید به جای آن از واژه بهره وری استفاده کرد.

وی اظهار داشت: بهره وری یک مقوله بین رشته ای در علم اقتصاد و مدیریت است و به عبارت دیگر فضاهای بدون استفاده آموزشی باید در خدمت بهره وری تولید و رونق اقتصادی قرار گیرند.

نصیری ضمن تاکید بر لزوم افزایش تعامل مدارس و حوزه های علمیه بیان کرد: باید علاوه بر بازدیدهای دوره ای دانش آموزان از حوزه های علمیه، از پتانسیل طلاب و دانش آموختگان این مراکز برای تدریس در مدارس استفاده شود.

از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.

هشت هزار و ۸۳۶ تن از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.