نحوه مدیریت پسماند‌های عفونی توسط کارشناسان محیط زیست و شبکه بهداشت بندر انزلی پایش می‌شود.

سید حسن جعفری گفت: در بازدید مشترکی که توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و اداره محیط زیست صورت گرفت ۱۱ مرکز درمانی این شهرستان از لحاظ مدیریت پسماند پزشکی مورد پایش قرار گرفت.

وی افزود بررسی ها‌ی صورت گرفته حاکی از رعایت ضوابط مدیریت پسماند‌های پزشکی در مراکز درمانی شهرستان می‌باشد. در این بازدید‌ها راهنمایی‌های لازم برای مدیریت صحیح و اصلاح روند مدیریت پسماند‌های عفونی به مدیران مراکز درمانی ارایه شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست افزود؛ تاکنون دو پزشک این شهرستان علیرغم صدور اخطاریه‌های مکرر قوانین مربوط به مدیدیت پسماند را تمکین ننموده اند که پرونده قضایی علیه ایشان مفتوح خواهد شد، همچین یک کلینیک زیبایی که تاکنون قراردادی با شرکت معتمد به منظور انتقال پسماند‌های عفونی منعقد نکرده است که تذکرات و توصیه‌های لازم نسبت به انعقاد قرار داد و اصلاح روند موجود به مدیریت این مرکز داده شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر انزلی در پایان گفت:در صورت مشاهده و گزارش هرگونه کوتاهی و سهل انگاری و عدم رعایت اصول و ضوابط زیست محیطی در زمینه مدیریت پسماند‌های عفونی چه در مراکز بیمارستانی، بهداشتی و درمانی و چه در کلینیک‌های زیبایی در سطح شهرستان اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد : پسماند‌های عفونی جزء پسماند‌های خطرناک هستند و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند، این پسماند‌ها شامل اجسام تیز و برنده، پسماند‌های دارویی، سرطان زا، پسماند‌های حاوی فلزات سنگین و ... می‌باشد که نیازمند مدیریت صحیح و جلوگیری ازانتشار آلودگی این پسماند‌ها در محیط می‌باشند.

جعفری گفت :صاحبان مراکز درمانی موظف و مکلف به بستن قرارداد با شرکت‌های خصوصی برغای ساماندهی پسماند‌های عفونی خود می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.