مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از عملیاتی شدن کشت قراردادی در سطح ۹۸ هزار هکتار از اراضی اجرای آزمایشی این طرح معادل ۷۶ درصد از اراضی گندم آبی استان با مشوق‌های تعیین شده از سوی دولت خبر داد.

علی ملکشاهی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت : در شهرستان مرزی قصرشیرین ۹۰ درصد از اراضی آبی به صورت کشت قراردادی و در قالب ۵۰۲ فقره قرارداد انجام شده و امید است امسال بتوانیم شاهد توسعه این امر باشیم و یکی از راهکار‌های این مهم می‌تواند پیش شرط خرید و تحویل محصول از کشاورزان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: استان کرمانشاه در زمینه تولید گندم در سطح کشور در جایگاه چهارم و پنجم و از استان‌های شاخصی است که علاوه بر ظرفیت در بحث تولید و ذخیره سازی در زمینه تولید آزاد و رفع نیاز داخلی نیاز سایر مناطق کشور را نیز برطرف کرده و از استان‌های برتر است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: این فرصت برای کرمانشاه رقم خورده و این رکورد را می‌توانیم با توجه به شرایط جوی و سخت افزاری توسعه و بهبود دهیم.

او گفت: البته اجرای برنامه کشت قراردادی به صورت آزمایشی تنها برای اراضی آبی عملیاتی شد، چون بستر آن آماده نبود، ولی برای امسال می‌توانیم آن را در دستور کار قراردهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.