شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از مشکلات آزمون ترمیم معدل دانش آموزان ابراز نگرانی کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

معدل نهایی دانش آموزان در نتیجه نهایی کنکور موثر است اما عده ای به دلایل گوناگون معدل مناسبی در دوران دبیرستان کسب نکرده اند به این دسته از داوطلبان فرصتی داده شده تا با شرکت در آزمون ترمیم معدل نسبت به ارتقای معدل خود اقدام کنند. اما به تازگی قانونی به تصویب رسیده است که شرکت کنندگان در آزمون ترمیم معدل فقط یک بار فرصت می‌توانند شرکت کنند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد. 

متن پیام شهروند خبرنگار

سلام بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال باید چند دفعه اجازه ترمیم نمرات نهایی برای کنکور باشد، اما طبق مصوبه آموزش و پرورش فقط یکبار اجازه ترمیم می‌دهند. خواهشمندیم درباره برداشتن محدودیت یکبار ترمیم معدل را گزارشی تهیه کنید تا از استرس دانش آموزان کم شود با این مصوبه فقط یکبار می‌توانیم در آزمون ترمیم معدل شرکت کنیم که سهم ۴۰ درصدی در کنکور دارد. خواهش می‌کنم صدای ما را به گوش مسئولان برسانید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
لطفا پیگیری شود این موضوع باتشکر از باشگاه خبرنگاران
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۱۰:۱۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
سلام ، واقعا درسته این مسله که یکبار اجازه ترمیم معدل داریم شده یه معضل و یه روانپریشی خیلی بزرگی من خودم دی ماه برای ترمیم شرکت کردم ولی به علت سرماخوردگی شدید نتونستم تو چندتا از درسا شرکت کنم الانم فقط همون یه بار تونستم شرکت کنم گفتن کنکور رو چندبار در سال می کنیم که استرس بچه ها برداشته شه اون موقعه اومدن امتحان های ترمیم رو کردن یک بار در سال که استرس رو زیاد کنن لطفا صدای مار رو به گوش مسوولان برسونید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد غلامی
۲۳:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
من خودم یک بازنشسته فرهنگی هستم ،بااین تصمیم عجولانه یک نسل را از ورود به دانشگاه محروم کردند ،وقتی‌درهرشهربزرگ یک یا دو حوزه امتحانی را نمی توانند کنترل کنند و هزاران نمونه تقلب می شود
چطوری می توانند ده حوزه امتحانی در هر شهرستان را کنترل کنند ،د کشور ما هر کس باشکم پر می خوابد خواب نما می شود و قانون جدیدی به نفع خود و اطرافیان خودش وضع می کند.
Iran (Islamic Republic of)
tara
۲۳:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
کاش هیچ کاری نمیکردید و می فهمیدید مشکل کنکور نبود مافیای کنکور بود و بی کیفیتی مدارس و آزمون های خارج از کادر کتاب درسی
لطفا به فکر ما و استرسمان نباشید و هیچ کاری نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
درسته
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۰۸:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
قبل این کار باید یک توضیح میدادند که معدل تا چه اندازه روی رتبه اثر داره،؟ مثلا یک دانش آموز متوسط آیا با درصد خوب در کنکور میتونه به رشته دلخواهش برسه یا نه ، الان استرسمون بیشتره چون فکر میکنیم حتما باید همه نمره هامون ۱۹ و ۲۰ بشن تا به هدفمون برسیم ، آیا واقعا همینطوره؟ پس ما که در شهرهای محروم هستیم باید چه کار کنیم که معدلمون مثلا ۱۷ یا ۱۸هست؟ آیا از رسیدن به رشته دلخواهمون جا میمونیم؟ باید این تاثیر معدل را میشکافتند تا اینقدر استرس به ما ندهند ، واقعا چرا هیچ برنامه درستی در کشور انجام نمیشه ؟ آیا ما موش آزمایشگاهی شما ، مسئولان بی برنامه هستیم؟
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۳:۰۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
حقققققققق ترین کامنت سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
لطفا رسیدگی شود ما استرسمان در این که فقط یک بار فرصت داده شده خیلی زیاد شده است .
آخرین اخبار